Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

VincentJkpg

Citat från: homer skrivet 10 december 2019, 16:39:36 PM
Det mest intressanta med de här siffrorna tycker jag Go-Ahead är... deras försök att slå sig in på svenska marknaden ser väl inte jätte ljusa ut.

Har de någon trafik alls i Sverige än så länge?

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 10 december 2019, 14:54:47 PM
Konstigt att Transdev låg dock så långt off de tre i toppen, med tanke på att de kört så länge i staden så borde de ju kunna räknat närmre de övriga kan man tycka.

Eller tvärtom. De som vet vad det kostar ligger långt från toppen.... Fast dessa siffror är väl omräknat utifrån kvalitetsfaktorna också.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

homer

Citat från: vinolik skrivet 10 december 2019, 17:01:03 PM
Har de någon trafik alls i Sverige än så länge?

Inte vad jag vet.. och med tanke på att dom i denna upphandling och även Linje 100 (eller minns jag fel?) var överlägset dyrast så blir de kanske till att avveckla den verksamhet man byggt upp efter den nu avslutade "upphandlingspuckeln" är över om ett år.

måste samtidigt ge dom beröm för att inte komma hit och dumpa priserna bara för att få marknadsandelar... säkert ett bra företag att vara anställd bussförare i (om dom mot förmodan skulle vinna något)

VincentJkpg

Citat från: homer skrivet 10 december 2019, 17:33:14 PM
Inte vad jag vet.. och med tanke på att dom i denna upphandling och även Linje 100 (eller minns jag fel?) var överlägset dyrast så blir de kanske till att avveckla den verksamhet man byggt upp efter den nu avslutade "upphandlingspuckeln" är över om ett år.

måste samtidigt ge dom beröm för att inte komma hit och dumpa priserna bara för att få marknadsandelar... säkert ett bra företag att vara anställd bussförare i (om dom mot förmodan skulle vinna något)

Ok. Ja de verkar ju så stora och seriösa så jag är lite förvånad att man inte riktigt anstränger sig för att ta upphandlingar. De kan ju inte ha gjort någon bakgrundsanalys alls, annars hade de själva fattat att ingen kommer köpa deras bud.

Erling.L

Citat från: virtual1 skrivet 10 december 2019, 14:54:47 PM
Konstigt att Transdev låg dock så långt off de tre i toppen, med tanke på att de kört så länge i staden så borde de ju kunna räknat närmre de övriga kan man tycka.

Alltid svårt o försvara ett område då man vet de verkliga kostnaderna

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Hörde att Söne vann upphandlingen om "13" bussar i Lindesberg, avtal om 14 månader.
Nån som kan bekräfta?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Citat från: Bussmicke skrivet 17 december 2019, 19:46:39 PM
Hörde att Söne vann upphandlingen om "13" bussar i Lindesberg, avtal om 14 månader.
Nån som kan bekräfta?

varför ny upphandling? varför tog inte svealandstrafiken över? är de inte de som är den långsiktiga tanken?

Jan

Östergötland kommer väl först, en massa expressbussar och även regionbussar. Det är väl 2 paket. Norra och södra Östergötland.
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 18 december 2019, 16:59:39 PM
varför ny upphandling? varför tog inte svealandstrafiken över? är de inte de som är den långsiktiga tanken?
Skulle tro att man tar över Nora och Lindesberg samtidigt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

eomer

Vilka linjer, förutom Stadstrafiken Kristianstad, ingår i det som Arriva har vunnit?

Gano

Citat från: eomer skrivet 26 december 2019, 14:39:45 PM
Vilka linjer, förutom Stadstrafiken Kristianstad, ingår i det som Arriva har vunnit?

Regiontrafiken borde vara linje 543, 550, 551, 553 och linje 556, för de är iallafall de regionlinjer som Transdev kör där just nu.

Magnus

Bergkvarabuss har vunnit en skolskjutsar i Roslagen/Norrtälje. Vet någon hur många bussar det handlar om?

https://www.bussmagasinet.se/2019/12/bergkvarabuss-tar-hem-stor-skolskjutsupphandling/

Sundås

Citat från: Walter skrivet 29 november 2019, 22:58:05 PM
Den andra delen (stadstrafiken består av två paket om inget ändrats) har väl nyligen förlängts till 2024. Vilken del var det Nobina försvarade? Hittar bara att det kallas centrum. Borde vara bla Linje 3,4,5,7 och några till som de haft längst. Kort avtalstid tycker jag. Brukar vara längre tider men kanske vill beställaren ha möjlighet till större ändringar framöver.

Jag har för mig att det ligger i plan att Malmö stad ska bli ett avtal på sikt, så det är en förberedelse för detta.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

CW66

10 januari blev det så äntligen klart med alla turerna på Gotland. Förvaltningsdomstolen avvisar alla överklaganden, och avtal kan nu slutgiltligen och definitivt tecknas med Bergkvarabuss.

https://www.bussmagasinet.se/2020/01/definitivt-slutkort-for-gotlandsbuss/

Jan

Spårpoolen hos Västtrafik har upphandlats, det gäller ersättningar för spårvagns och tåg inom Västtrafik. Uppdraget har tilldelats Sandarna.
I branschen 37 år