Huvudmeny

Kiviks Marknad

Startat av Åke Berggren, 23 juli 2007, 11:09:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Åke Berggren

Hej!
Hittade en bild ifrån Kiviks Marknad, den tog jag 1967-68 skulle jag tro.
Den 5:e bussen ifrån vänster tillhörde Ejnar Johanssons omnibustrafik i Ramkvilla.
Företaget heter ju numera Ramkvillabuss. Om jag inte minns helt fel så var regnr. G509 eller G577.
Har för för mej att man hade 2st av denna typ. En med frontmotor och en modernare.Volvo båda två.
Bussen längst till vänster ser ut att vara lika dan.
Nån som vet vilken kaross?
Mvh Åke

Jan

Citat från: Åke Berggren skrivet 23 juli 2007, 11:09:56 AM
Hej!
Hittade en bild ifrån Kiviks Marknad, den tog jag 1967-68 skulle jag tro.
Den 5:e bussen ifrån vänster tillhörde Ejnar Johanssons omnibustrafik i Ramkvilla.
Företaget heter ju numera Ramkvillabuss. Om jag inte minns helt fel så var regnr. G509 eller G577.
Har för för mej att man hade 2st av denna typ. En med frontmotor och en modernare.Volvo båda två.
Bussen längst till vänster ser ut att vara lika dan.
Nån som vet vilken kaross?
Mvh Åke


Den sista eller 9 från vänster är visst en SJ Larvik. Kan dock inte se om den är med Volvo eller Scania drivlina
I branschen 37 år

Niklas Bygdestam

Citat från: Åke Berggren skrivet 23 juli 2007, 11:09:56 AM






Läckert! Den 4:e bussen från vänster tycker jag är riktigt fin :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Göran Westman

Jag kan bara se tre SJ bussar. Två med SKV kaross och troligen en "moped."

Staffan Sävenfjord

Citat från: Göran Westman skrivet 23 juli 2007, 18:22:17 PM
Jag kan bara se tre SJ bussar. Två med SKV kaross och troligen en "moped."

Jag får det till att nummer 2 är en "moped" Volvo B715 med SKV-kaross. Nummer 6 och 7 är Scania-Vabis BF76 SKV och nummer 8 är förvisso en Larvik men knappast SJ-ägd. Buss nummer 9 är visserligen målad i färger som ser ut som SJ:s men jag är högst osäker på om det kan vara en SJ-Buss. Jag tror inte det.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Björn Forslund

Trean från vänster, är det en Verhol eller Smit kanske?

Björn Forslund

Ramkvillabussarna har väl Karlaverken-karosser skulle jag tro, utan att ha glasögonen til hands.

Åke Berggren

Tack för svaren om karosserna.Karlaverken har ju diskuterats.
Åke