Fototips Stockholm

Startat av Fredde, 22 juni 2020, 09:09:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Någon som planerar att bjuda på bussbilder på nya tillfälliga linje 169C?  :)

https://sl.se/ficktid/sommar/S169C.pdf

Bussmicke

Varför har den kommit till?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

För att underlätta vid sommarens avstängning av spårtrafik som jag har förstått det.

Niclas Wennerlid


Ulf Berlin

Antalet resande med dessa bussar idag var inte hårresande direkt ;)
"T-centralen"för dessa bussar är ju uppe i Cityterminalen och detta attraherar nog inte såå många...
Keolis Söderort verkar köra denna linje med blandat Scanialeder och MAN ledare med varierande skyltning./Ulf

















Buzzlover

Vad jag fattat det som så är linjen inte inlagd i Buss-PC:n än vilket gör att förarna får vara kreativa och använda Papperskylt om sådan finns.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ulf Berlin

En MAN och en Scania tagna den 22 juni runt Cityterminalen:


Det var den gängse skyltningen på de flesta bussarna(Med 169C på en papplapp i frontfönstret) ;)

Bussmicke

Gick det inte att ha mindre text på lappen? Otroligt slött av SL att inte ha det inlagt Innan trafikstart....

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för bilddokumentationen! Det verkar bl a vara Keolis Fredriksdal som utför trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Anders Lundén

#9
Var ser du Fredriksdal nånstans?? Det är Gubbängen som kör 169C.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

virtual1

Ja, dessa individer har aldrig rullat hos Fredriksdal...

Mats W

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 22 juni 2020, 13:20:50 PM
Lite mer info från SL..

https://sl.se/sv/info/nyheter/sommar-2020/gullmarsplan-2020/?date=true

// Niclas
Ingen kvar på trafikförvaltningen som kan läsa korrektur, 172 går inte längre via Gubbängen utan Hökarängen

Mikael T Nilsson

Citat från: Anders Lundén skrivet 24 juni 2020, 13:19:32 PM
Var ser du Fredriksdal nånstans?? Det är Gubbängen som kör 169C.

Sorry, menade förstås Gubbängen. Tänkte fel. Tack för korrigeringen!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Hej,

I dag var det en hel del av bussarna på linje 169C som skyltade linjenr och slutdestination i det vanliga skyltsystem et, d v s utan lös skylt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Citat från: Mats W skrivet 24 juni 2020, 14:13:17 PM
Ingen kvar på trafikförvaltningen som kan läsa korrektur, 172 går inte längre via Gubbängen utan Hökarängen

Folk som kan konsten att korrekturläsa finns givetvis kvar på TF. Däremot så är de numera ganska få och därför så sköts inte heller denna typ av uppgifter och/eller informationshantering av TF självt... som idag i huvudsak är en ren beställarorganisation snarare än utförare vilket även innebär att bemanningen alltså justerats nedåt utifrån det förhållandet.

Istället hanteras dylikt sedan ganska många år, inom ramen för uppdragsavtalen, av entreprenörerna själva. Deras informationsansvariga ställer då samman infon och lägger in den i SL:s system. Ingen på TF tittar alltså direkt på materialet då allt sådant redan ska vara i stort sett genomgånget och klart för publicering. Skulle det dock uppstå problem, tex att någon observant person ser ett fel och meddelar det till SL kundtjänst så tar någon ansvarig på TF kontakt med aktuell entreprenör och ser till att det felaktiga ändras.

Om detta sedan är ett bra upplägg eller inte kan man ju tycka olika om, men det är så det fungerar i nuläget... inom många olika delar av svensk myndighetsförvaltning och motsvarande.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman