GDG 3927

Startat av 1896, 05 mars 2013, 20:18:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

På blocket, nuvarande ägaren har ägt den länge, titta hur den ser ut på högersidan, dock är den fortfarande buss, och det vore kul om någon kunde restaurera den till orginalskick:

www.blocket.se/alvsborg/Volvobuss_soker_ny_agare_45600973.htm?ca=6&w=3

Mats Karlsson

Jag föreslår att "någon" är Nicklas!!

1896

Det finns en hel del GDG bussar jag skulle vilja restaurera, jag vet inte vilken jag ska börja med, dessutom finns ett ytterligare problem, om jag köper buss, då kommer kronofånen.  ::)

Björn Forslund

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 mars 2013, 18:54:43 PM
Det finns en hel del GDG bussar jag skulle vilja restaurera, jag vet inte vilken jag ska börja med, dessutom finns ett ytterligare problem, om jag köper buss, då kommer kronofånen.  ::)

Skriv den på någon släkting eller kompis!

1896

Citat från: Björn Forslund skrivet 06 mars 2013, 23:35:34 PM
Skriv den på någon släkting eller kompis!

Tanken har slagit mig, men det blir lätt komplicerat om jag gör det.  :P

1896

3928 finns ju också kvar som buss, undrar om den är i bättre skick ?

Drömmen vore ju att kunna köpa Hosjö garaget utanför Falun och där fylla alla 14 garage hål med restaurerade GDG bussar, och kanske någon SJ Alpus, i förlängningen skulle man kunna öppna ett museum där då.  :)

Björn Forslund

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 07 mars 2013, 16:51:03 PM
3928 finns ju också kvar som buss, undrar om den är i bättre skick ?

Drömmen vore ju att kunna köpa Hosjö garaget utanför Falun och där fylla alla 14 garage hål med restaurerade GDG bussar, och kanske någon SJ Alpus, i förlängningen skulle man kunna öppna ett museum där då.  :)

Börja med EN buss då. Fjorton bussar och renovering av dessa samt ett garage får du vänta med till du vunnit högsta vinsten.

1896

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 mars 2013, 17:20:58 PM
Börja med EN buss då. Fjorton bussar och renovering av dessa samt ett garage får du vänta med till du vunnit högsta vinsten.

Ska jag göra något, så ska det göras rejält, annars kan det vara.  8)

Mats Karlsson

Bra! Garage + 14 bussar!! Perfekt! Jag kommer hemskt gärna och tittar när Du är klar med projektet!! :P

Björn Forslund

Citat från: Mats Karlsson skrivet 07 mars 2013, 19:44:19 PM
Bra! Garage + 14 bussar!! Perfekt! Jag kommer hemskt gärna och tittar när Du är klar med projektet!! :P

Absolut. Jag ställer gärna min Lier Strada GDG 2760 där och SvOf parkerar gärna van Hool-konferensbussen där. Hoppas bara jag finns kvar i fysisk form när det är dags för det. :-\

Peter Rost

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 mars 2013, 20:00:13 PM
Hoppas bara jag finns kvar i fysisk form när det är dags för det. :-\

Det gör du med all sannolikhet. ;) Krya på dig förresten!

/Peter


1896

Har nu pratat med ägaren och informerat mig lite om bussens nuvarande status.  :)

j-a

Så här såg den ut under sina glansdagar :)

GDG 3927 vid garaget i Malung sommaren 88
:) :)

1896

Tack för den bilden j-a.  :)