När höst möter vinter i Skåne (Bilder)

Startat av Gano, 28 november 2020, 15:13:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Det är sällan träden är vita i Helsingborg, men under den gångna natten hade det frusit på rejält och det blev lite vinter-stämning för en gångs skull.





Arriva 2113 vid hållplatsen Borgholmsgatan på Husensjö. Sedan i juni körs linje 8 mest med ledbussar på helgen, något som tidigare varit ovanligt.



Arriva 2106 fotograferad i motsatt riktning vid hållplatsen Haparandagatan.





Arriva 1004 vid Hälsobacken. Elbussarna på linje 1 har fungerat bra trots det kalla vädret. Såvitt jag vet har det inte varit frost på träd och buskar sedan Nobina körde stadsbussarna, vilket gjorde att det blev vinter-premiär för dessa nu 1,5 år gamla bussarna.



Arriva 2039 har av någon märklig anledning fått mörkgrön text istället för vit där det står "Skånetrafiken". Det gör att man normalt inte kan se texten eftersom den sitter på svart bakgrund.


Bussemil


Ulf Berlin

Jättefina bilder :)
Bra sätt att känna igen 2039 på håll då ;)/Ulf

Gano

Tack båda två  :)

Visst är det lätt att känna igen 2039. Likaså ledbussen 2114 ser ut såhär. Jag undrar varför. Tidigare har även 2012 och en 10xx sett ut så, men det har man fixat.


Här är 2114 tidigare i höstas vid Helsingborg C.

Carl Eric

Väldigt härliga bilder! Framförallt den första!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gano