Nobina beställer Volvo till Malmö. Göteborg och Hässleholm.

Startat av Walter, 11 september 2021, 13:57:48 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Gäller elbussar, 7900E och 7900EA.

64 nya och 20 beg till Göteborg , 9 till Hässleholm och ytterligare 29till Malmö.

https://www.volvobuses.se/sv-se/news/2021/sep/nobina-bestaeller-122-elbussar.html] https://www.volvobuses.se/sv-se/news/2021/sep/nobina-bestaeller-122-elbussar.html
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

20beg till Göteborg? Är det inte så att man tar över de GS Buss har?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Det gör man också men det övertagandet är ingen affär Volvo är med i utan man köper väl in 20 som Volvo bytt in tidigare. Bra kan jag tycka att använda det som finns och funkar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Är det rena Elbussar som är beggade??? - vilka individer är det isf?


Tanum97

Citat från: Walter skrivet 11 september 2021, 18:52:34 PM
Det gör man också men det övertagandet är ingen affär Volvo är med i utan man köper väl in 20 som Volvo bytt in tidigare. Bra kan jag tycka att använda det som finns och funkar.

Det stämmer inte, de begagnade bussarna från GS är inräknade i dessa. Det gäller ett övertagande av leasingavtal så det är i allra högsta grad en affär Volvo är med i. Avtalet Centrum Nordost omfattar totalt 85 bussar.

Walter

Ok då är det säkert så. Då leveransen sker 2022-23 så Trodde jag kanske det var en utökning av antalet bussar senare.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.