Mindre lyckad midsommar i trafiken till Roslagen

Startat av 846, 27 juni 2021, 22:17:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bältes-Assar

Varför ska man behöva flytta till Össeby-Garn och infiltrera lokalpolitiken för att förbättra informationen? Det enda som behövs är väl att entreprenören använder det system som SL tillhandahåller så att folk får info via samma kanaler som när t.ex en hiss är avstängd i tunnelbanan.

Ersa

#31
Du missar poängen. De som är upprörda över att informationen inte fungerar tillfredsställande vid omlagd trafik vid trafikplatserna Söderhall, Brottby och Gillingebanan, får väl engagera sig i ärendet?
Att utagera mot andra forumdeltagare här, med tröttsamma argument som "så du tycker alltså att... löser ju inga problem för de resenärer man påstår sig behöva bättre information.
Flytta behöver man kanske inte göra, och "infiltrera" är ditt personliga påhitt som jag definitivt inte nämnt. Att som medborgare ta kontakt med en lokal kommunpolitiker för valfria ärenden, är mig veterligen inte att "infiltrera politiken". Men ska man engagera sig i ärendet kanske ett rejält besök behövs?

Angående ärendet är det lustigt nog operatören i Vallentuna som ansvarar för dessa tre trafikplatsers hållplatser, från de lägen ute vid motorvägen där samme operatör inte kör de berörda linjerna 639 och 676.

Bältes-Assar

Jag tycker fortfarande inte att det är för mycket begärt att ett sådant "ärende" expedieras enligt samma rutiner som all annan information?!? Det är väl den entreprenören som kör de berörda linjerna som ansvarar för att information ges, och om det då är någon annan entreprenör som ska skylta om hållplatsen så måste väl den entreprenören informeras.

Ersa

Återkom gärna med svar framöver här i forumet, då ni engagerade lyckats lösa problemet i kontakt med huvudman/operatörer.