Ford 1955 från Classic Metal Works

Startat av LYR, 11 juli 2014, 13:50:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LYR



Nu har Classic Metal Works presenterat sin 4-dörrars  Ford av 1955 års modell.
Det som visas är provgjutning innan den slutgiltiga produktionen startar om ett par veckor.
Modellerna kommer som Fairlane, Customlaine och Manlaine
En mycket välkommen  och efterlängtad klassiker, i alla sina versioner - privatbil, taxi och här som polisbil med två framåtriktade rödljus och taksökare monterade på taket.
Dessutom var modellerna i slutet av sin brukstid  uppskattade bland raggarna. Och idag är de  exemplar som  bevarats renoverade veteranfordon.
/LYR


Nico

Kul modell, men en liten undran är vad för material som modellen görs i? Namnet till trots så har CMW gjort alltmer i plast. Är i sak inte negativ till det då gjutningarna ofta blir smäckrare än dito i metall, men det kunde ju vara läge att nämna det. Har ett antal modeller från CMW i mina gömmor och tyvärr tycker jag nog ändå de är lite för dyra i förhållande till utförandet... i alla fall om man jämför med modeller i motsvarande priskategori från Brekina/Starmada, Brekina/Drummer osv.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

LYR



Nu står julen snart för dörren, även på Classic Metal Works hemsida.....enligt en av bilderna med två av de nya Ford 55-orna.
http://classicmetalworks.com/

/LYR

LYR



Här är nu några CMW-nyheter, först 1955 –års Fairlanes, av vilken den röda  har fått  lånade däck från en CMW-Dodge för att få vita sidor ....

Och så  den lilla Cheva-bärgaren
och då valde jag SHELL-varianten, så passar den ihop med den tidigare tankbilen.

/LYR