Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Korrigerat. Vilka områden ingår i Transdev Nord?

Buss_Lund

Vy kör Lund stadsbuss och spår idag fram 2022/2023. Så nu håller på upphandling paketet Lund stad fram december 2021 vi ska får veta vilken bolaget som vann upphandling. Vet ni något hur många bussbolaget har lagt bud på den upphandling Lund?? Är det kravs bolaget kör spårbunden tex Arriva och keolis gör idag och Nobina och bergkvarabuss kör inte spårbunden. Jag hoppas på Arriva och Nobina ska vinna lund stadsbuss och spår

Walter

Vilka som lämnat anbud är hemligt tills det är avgjort.

Att nästa utförare också måste köra spår och sköta operativ trafikledning för spårtrafiken får anses självklart. Det är så idag och att handla upp en spårvagnslinje separat är en för liten affär.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Jo med tankte på den Lilla trafik man kör där...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund

Blir mer annorlanda på nya avtalet Lund stadsbuss paketet. Intressant blir verkligen Lund stadsbussarna slås med spårvagnstrafiken. Vet nån om nya avtalet ska vara 8+2? Jag har hört av en förare i lund att vi ska ha några ledvagnar och gasbuss samt elbussarna det blir ca 70 st nya bussarna till nya avtalet. Det blir spännande se ledvagnar i lund stadstrafik. Tror skånetrafiken ska gå ut besked tilldelning i december 2021 om jag har rätt.

skanetransporter

Det blir nog 69 st nya bussar, fast 62+7. Jag tror det blir 7 styckna ledvagnar, Jag bara tror. Det är inte alls säkert, men trafikstart kommer bli augusti 2023 vet jag!


Walter

Politikerna pratar om bara elbussar i det nya avtalet Men det behöver inte stämma
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

De har snöat in sig på elbussar

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lelle

Lunds stadstrafik nya upphandling blir på 12 år och 4 månader (2023/08-2035/12) plus en option på två år. Samtliga bussar ska gå på el. Antal bussar och om det kommer bli några ledbussar vet jag inte ännu. Det står att upphandlingen ska avslutas nu i oktober (2021/10). Ett krav var att företaget måste ha vana och erfarenhet av spårvagnstrafik.

Buss_Lund

#1554
Intressant blir 12 år och 4 månader plus 2 år till. Varför Skånetrafiken gett Lund så lång avtalet tid än andra skånskan städer ? Så Skånetrafiken ska gå ut offentligt besked vem företaget som vann snart i november 2021/ december 2021?

Lelle

Har ingen aning varför det är ett så långt avtal denna gång. Kan bero på att det är elbussar som ska hålla ett par år mer än vad gasbussar gör. Besked borde komma i november/december.

Buss_Lund

Spännande får veta den besked från Skånetrafiken. Är förtaget som vinner som lagt billigt anbud eller företag gav bra motiveringen 

skanetransporter

Jag tror det är nog att göra med anbudet, Inte säkert alls!

Walter

Brukar vara lägst pris i kombination med olika parametrar av kvalité
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

homer

Vet inte om det kommit någon officiell information än men Keolis har iallafall "överprövat" upphandlingen av E36C och E37C, alltså Botkyrka/Söderort/Gubbängen samt Nacka/Värmdö. Mer info lär väl komma...