Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare

Vad säger att det bara är det? Att man inte går ut i media med all info är väl inte ovanligt? Ingen av företagen som överklagade E35/E38 sade ju jättemycket om anledningarna i media.

Bältes-Assar

Citat från: virtual1 skrivet 07 november 2021, 07:43:37 AM
Absolut, om upphandlingen är felaktig så kan man ju hävda det. Men om det starkaste argumentet är "vi förlorar massa pengar om vi inte vinner" - och man sen i princip inte kan säga nåt annat - ja då är det ju inget bevis för att nåt gått fel till.

Men det är inte så man argumenterar när man "överklagar" en upphandling. Man beskriver förfarandet och vad man tycker att upphandlaren har gjort för fel, t ex delat information med anbudsgivarna på ett ojämlikt sätt eller ställt orättvisa krav. Den ekonomiska skadan för den rättmätige vinnaren är ju konsekvensen och inte ett argument i sig.

Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 07 november 2021, 08:05:22 AM
Vad säger att det bara är det? Att man inte går ut i media med all info är väl inte ovanligt? Ingen av företagen som överklagade E35/E38 sade ju jättemycket om anledningarna i media.

Ja det är ju inte media som ska avgöra så..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BR

E4-trafiken mellan Umeå - Haparanda, linje 12/20/98/100 ska göras om i en ny upphandling.

Lulebussen

Det senaste jag hörde var att Transdev får köra fram till sommaren, har de fått förlängt efter det?

BR

Minst sommar ja, men vid behov kan dom köra ett år, alltså till tidtabellsskiftet i december nästa år.

Bussmicke

Citat från: BR skrivet 22 november 2021, 20:43:32 PM
Minst sommar ja, men vid behov kan dom köra ett år, alltså till tidtabellsskiftet i december nästa år.

Det passar mig utmätkt om det blir som det blir längre. Har lite kvar att fotografera.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Upphandlingen av Linje - och skolskjutstrafiken på Gotland från 2023 och 10 år framåt avgjordes idag.

Dagens operatör Bergkvarabuss kommer att om avtalet står sig lämna över trafiken till Buss i Väst AB med Gotlandsbuss AB som underleverantör.

Pris 975 mkr

homer

#1583
När 2023 tar  Bivab-Gotlandsbuss över?

Intressant för övrigt att Gotlandsbuss som väl från början är ett samverkansbolag nu ingår i ytterligare ett samverkansbolag

Kristofer

( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 24 november 2021, 17:26:28 PM
När 2023 tar  Bivad-Gotlandsbuss över?

Intressant för övrigt att Gotlandsbuss som väl från början är ett samverkansbolag nu ingår i ytterligare ett samverkansbolag

Från början var ju Gotlandsbuss just ett samverkansbolag med ett tvåsiffrigt antal åkare, ju längre tiden gick desto mer trafik kom man att köra under det egna bolaget och nu lär trafiken köras av just Gotlandsbuss AB och inte av något/några av de kvarvarande åkerierna som under-underentreprenörer.

Bivab var f.ö dem som en gång gav råd inför starten av Gotlandsbuss

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 24 november 2021, 17:05:45 PM
Upphandlingen av Linje - och skolskjutstrafiken på Gotland från 2023 och 10 år framåt avgjordes idag.

Dagens operatör Bergkvarabuss kommer att om avtalet står sig lämna över trafiken till Buss i Väst AB med Gotlandsbuss AB som underleverantör.

Pris 975 mkr
Ska vi tolka det här som att Bergkvarabuss börjar avtalet och sedan lämna över efter ett tag?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Bergkvarabuss 3 årsavtal började juni 2020 och går ut juni 2023

Danielpet

Har finns mer information: https://www.gotland.se/112719

23 Juni 2023 är Gotlandsbuss AB tillbaka på vägarna.