Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Svaret på det lär komma i samband med tilldelningen. Men gissningsvis omkring något år efter tilldelningen. Eller neråt 10-11 månader.

Bussmicke

Jag trodde man skulle köra till nån gång 2023.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Nåväl det blir som det blir och jag tänker inte spekulera
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Måns Johannesson

Trafikstart för SL E36C och E37C har tidigare angetts till 10 april 2023, tror inte det är ändrat.

/Måns

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 06 oktober 2021, 13:10:16 PM
Vy vann ju Gästrikland också nu!

Regionen har återkallat tilldelningsbeslutet efter att själv ha konstaterat fel vid prövningen.
Länk: https://www.bussmagasinet.se/2021/10/gavleborg-underkanner-sin-egen-upphandling/

Fredde

Ska bli intressant att få reda på eftermiddagens besked, mötet är kl. 14:30.

Tilldelningsbeslut som avser upphandling Busstrafik Nacka/Värmdö (E36C) och Huddinge/Botkyrka/Söderort (E37C)

Bussmicke

Detta är den upphandling som intresserar mig mest då det berör området jag växte upp i och bodde i ända till jag flyttade till Västerås.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Torsk för Keolis x2. Oklart än vem som är vinnare...!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep


Walter

#1511
Vi får väl se om det överklagas. Intressant att bara två bolag väljer att lämna anbud och övriga som var kvalificerade avstod.
De antal bussar som nämns i den artikel på länken i inlägget ovan, är det det totala antalet bussar, dvs ska det bli 100% elektriskt eller hur många bussar har resp avtalsområde idag?

Edit Nobina anger 530 bussar för båda områdena
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

homer

https://www.sll.se/verksamhet/kollektivtrafik/nyheter/2021/10/tilldelningsbeslut-for-nya-bussavtal-inom-sl/

CitatFakta trafikavtalet Nacka/Värmdö

Avtalet sträcker sig över 10 år och har ett totalt värde av cirka 5,5 miljarder kronor. I avtalsområdet finns idag 41 linjer. 2019 hade området cirka 27 miljoner påstigande/år. I avtalet ställer trafikförvaltningen krav på att området ska trafikeras med 70 elbussar.

CitatFakta trafikavtalet Huddinge/Botkyrka/Söderort

Avtalet sträcker sig över 10 år och har ett totalt värde av cirka 7,5 miljarder kronor. I avtalsområdet finns idag 71 linjer. 2019 hade området cirka 48 miljoner påstigande/år. I avtalet ställer trafikförvaltningen krav på att området ska trafikeras med 120 elbussar.


Bussmicke

Citat från: Mr.Omsi skrivet 19 oktober 2021, 15:47:23 PM
https://www.mynewsdesk.com/se/sl/pressreleases/tilldelningsbeslut-foer-nya-bussavtal-inom-sl-3137717

Nobina tog hem allt
Trist för Keolis.
Det är lite varannan gång där ute, först Busslink, sen Swebus, sen Keolis, sen Nobina så nästa gång efter det blir det säkert Keolis igen.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Intressant är väl knappast ordet jag skulle beskriva dagens oligopol med. Dvs en situation med ett fåtal stora bolag, där enbart två väljer att ens lägga bud. Snarare tråkigt med denna utveckling.
Att det dessutom är förloraren av ett område som istället vinner ett eller två andra, gör det hela snarare till nåt som ser ut som ett spel för gallerierna.
Keolis och Nobina bytte Nacka/Värmdö och Norrtälje med varandra, och när Nobina tappade Norrtälje fick de denna vinst istället. "Varannan gång" var en rätt bra beskrivning.