Haveri på swe 5810 i Gävle

Startat av Fredde, 16 juni 2007, 02:17:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Man skulle ner på nöje i city med Stomlinje 1 med avg kl 21.33 fr hpl Kristinelund i Gävle, den kom 7 min sen å den lät som en kokande symaskin när den väl kom. Sedan gav den upp totalt vid våran hpl..  Det kansiga var att den först hade tänks bytas ut vid OKQ8 Brynäs å dit är det "2 km" som föraren sa men enligt folk som klivit på flera hpl tidigare redan gick den dåligt redan då flera hpl tidigare innan vi gick på . Man kan undra varför man försöker köra med totalt körodugliga fordorn som igentligen är trafikfarliga... Har jag haft min bil så hade jag stannat direkt på lämpligt ställe (en hpl) å ringt på på hjälp via min serivice jag har på bilen.. Sedan visste man inte när ers buss skulle komma heller då den stod å vänta vid OKQ8 Brynäs så det blev taxi istället via resegarntin, så min fråga är varför försöker man köra med körodugliga fordorn så långt man kan komma istället för att byta ut den direkt, än att försöka köra till den havererar totalt...?


//Fredde

Magnus_J

#1
en fundering bara, i vad ligger det trafikfarliga om ett fordon kokar?
klart man kan bli stående mitt i vägen, men annars är det väl inte så "farligt".
fast jag kan hålla med i att det är inte så lämpligt.

Här i Stockholm så försöker man väl i mångt och mycket försöka att hålla trafiken och byta ut bussen på ett lämpligt ställe där man dels kan köra ut till och som man tror att bussen klarar. Klart att detär ju alltid en bedömning och det är ju svårt att gissa ofta, alla är inte mekaniker.

de senaste varmaste dagarna är det ganska många bussar som kokat här iallafall,.