Huvudmeny

GS 967

Startat av Zella, 13 juni 2007, 23:02:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Fick denna individ i eftermidags... mkt trevlig att köra... drog iväg där dom andra stombussarna sacka... men dock höll jag på att få dåndimpen och hamna på psyket... den plingade som en galning efter färdskrivare... ??? Man var tvungen att ibland ofta vid handbromsåtdragning att stänga av bussen och slå på täningen... körning utan färdskrivare trycka OK på färdskrivadosan... trycka ned fotbromsen, släpp handbromsen. i med "D", sen iväg... men som sagt... en kanonbuss gämfört med dom som vi blev av med...   :wink:

Här är vi vid Östra Sjk



Folk som sitter på sidan ge intrycket till barnvagnförare att här finns det inte plats... men det är bara att greppa micken och ge några vackra toner till passagerarna :wink:




Hur kan det har blivigt så är redan  :?:

Erling.L

plinget kommer o programmeras bort vid första service enligt Volvo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Zella

Okej...  ;) och när är första service efter hur många mil  ???

Simon Bertilsson

Men vänta nu här... Det där plinget är väl till för att berätta för föraren att han glömt montera färdskrivarblad. I så fall fyller det väl sin funktion, och bör inte tas bort. Eller?  ???

Walter

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 14 juni 2007, 10:14:23 AM
Men vänta nu här... Det där plinget är väl till för att berätta för föraren att han glömt montera färdskrivarblad. I så fall fyller det väl sin funktion, och bör inte tas bort. Eller?  ???

Kräver den trafiken färdskrivare?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 14 juni 2007, 10:35:31 AM
Kräver den trafiken färdskrivare?

Det har väl varit lite hit och dit om detta men avsikten har ju varit att alla bussar från den 11 april skulle ha digital EU-färdskrivare. Så det är väl troligt att bussarna beställts med sådan.
Sedan har - om jag nu förstått rätt - detta skjutits upp igen på obestämd tid.
Här blir det tydligen ett moment 22: bussen plingar om inte föraren sätter i sitt förarkort. Och eftersom sådant inte krävs för linjetrafik under 50 km har han förmodligen inget sådant.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 juni 2007, 10:39:23 AM
Och eftersom sådant inte krävs för linjetrafik under 50 km har han förmodligen inget sådant.
Aha. Det var mer än jag visste.

Andreas Ljungqvist

Tack för denna detaljstudie... Angående dörrarnas slitage på golvet så kan man ju fundera över hur många gånger på en dag dörrarna öppnas..

Zella

Jo dörrarna kan öppnas alltifrån 1 gång till 5 gånger på en hpl... man ska ge sig iväg och stänger så kommer det en snygging, och då så öppna man...  ;D, sen stänger man igen och så kommer det en annan senis... och igen... kanske ska köra med nattknappen á la tunnelbana... jag öppna alla dörrar... sen när det är dags att åka så stänger jag dem med frasen i YHT & IHT Dörrarna stängs... dörrarna stängs eller se upp för dårarna... se upp för dårarna ;D

Nä men gillar inte att passagerarna kan öppna dörrarna från utsidan... skulle det godkännas i Sthlm eller malmö av SL eller skånetrafiken eller av entrepenörerna...