Dags för annat, tydligen

Startat av nalle, 13 juni 2007, 16:49:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nalle

Idag försökte jag få till stånd en tjänsteledighet för att prova på något annat jobb. Det har blivit för stressigt på mitt nuvarande arbete pga. att våran uppdragsgivare har gjort om i sitt planeringssystem för färdtjänst. Chefen sade då spydigt att "Ja, det här jobbet passar ju inte alla".

Jag kunde inte reagera på något annat sätt än att säga upp mig på direkten. Har på två år haft 2,5 sjukdagar och jobbet har varit hur kul som helst. Synd bara att det alltid ska sitta konstiga människor som chefer.

På måndag börjar jag troligen mitt nya jobb som sopgubbe. Bussintresset släpper jag däremot inte. :D

Kände bara för att "prata av" mig lite, blev så upprörd förut idag, men nu känns det skönt.



Vi tar en bussbild på detta, KSX418 utanför ishallen i Storå/Guldsmedshyttan norr om Örebro:


tomsa

Stackare, det är det enda jag kan säga. Att få något sådant slängt i ansiktet, obegripligt. Hur kan man agera så som chef? Är väl kanske inte ovanligt dock. I slutändan är det nog han själv som får problem när han beter sig på det sättet.

Har haft en kollega som gjorde som du, bytte till att köra sopebil, och det han sa lät som en klyscha: Nu slipper jag iallafall prata med skiten.

Jan

Frågan är om du inte gjorde rätt. branschen håller på att helt förstöras av bussföretagare som gör allt för att få låga kostnader. I går snackade jag med en förare som varit i branschen sedan 40 år - han sa att det inte har varit så här dåligt  sedan han började. Jag har varit med i snart 25 och han har nog rätt
I branschen 37 år

Wolfie

En chef med den inställningen gör sig snabbt av med sina bästa anstälda. Det är ju de som lätt får andra jobb, själv blir han kvar med dem som inte kan byta då ingen annan vill ha dem. (Ok, det är nog lite att ta i, vissa kanske trivs ändå).
Jag tycker du gjorde helt rätt. En dag så kanske det kommer en trevligare chef med bättre inställning och då kanske du kan komma tillbaka. (Eller något annat företag)

Peter Öden

Hej !

KSX 418 fd. T-Buss nr. 458, regad på Guldsmedshytte SK sedan 95-08-23
och avställd 07-03-07 !

Mvh Peter Ö

Cero

Citat från: nalle skrivet 13 juni 2007, 16:49:31 PM

På måndag börjar jag troligen mitt nya jobb som sopgubbe. Bussintresset släpper jag däremot inte. :D

Kände bara för att "prata av" mig lite, blev så upprörd förut idag, men nu känns det skönt.


Lycka till med nya jobbet. Hoppas bara du inte blir lika sur som vår sopgubbe. Han skulle få lasten att surna på 100 meter om han körde mjölkbilen.

/Cero