Reg. skylt modell hemmagjord..

Startat av Bussmicke, 13 juni 2007, 00:00:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

blubb

Vad är det som gör en den gula ersättninsskylten en fordon till en pundare? eller avser du att föraren tagit tjack innan passet?

Bussmicke

Syftar på att reg. skylten likanr den typ man kan se på Pundarbilar.

Edit: Rubrikvalet ändrat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Wolfie

Just den här typen av skylt får man väl av polisen när man anmäler sin regskylt som stulen?

Carl W

Citat från: Wolfie skrivet 13 juni 2007, 11:15:48 AM
Just den här typen av skylt får man väl av polisen när man anmäler sin regskylt som stulen?

Nu är det några år sedan jag beställde en ny skylt, men då fick man en ny på två dagar. Så denna provisoriska skylt borde man inte behöva så länge. Tror knappast att jag skulle orka gå till polisen för att få en sådan, för att ha någon dag. Men jag är bara en privatbilist. Skillnad om man skulle äga en turistbuss.

Walter

Citat från: Wolfie skrivet 13 juni 2007, 11:15:48 AM
Just den här typen av skylt får man väl av polisen när man anmäler sin regskylt som stulen?

Visst är det så
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Oj, det var mer än jag kände till.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Citat från: Carl W skrivet 13 juni 2007, 11:28:42 AM
Nu är det några år sedan jag beställde en ny skylt, men då fick man en ny på två dagar. Så denna provisoriska skylt borde man inte behöva så länge. Tror knappast att jag skulle orka gå till polisen för att få en sådan, för att ha någon dag. Men jag är bara en privatbilist. Skillnad om man skulle äga en turistbuss.

Oavsett hur få dagar det handlar om är det olagligt att köra utan registreringsskylt och om polisen ser dig är det böter som gäller, även om ny skylt är beställd. Man gör ju som man själv vill, men jag skulle direkt åka till farbror polisen för att be om en tillfällig skylt.

Carl W

Citat från: bussgrabben skrivet 13 juni 2007, 17:49:49 PM
Oavsett hur få dagar det handlar om är det olagligt att köra utan registreringsskylt och om polisen ser dig är det böter som gäller, även om ny skylt är beställd. Man gör ju som man själv vill, men jag skulle direkt åka till farbror polisen för att be om en tillfällig skylt.

Hur tar du dig till farbror polisen då?

Annars kan man göra en gul skylt själv. Ofta är de provisoriska skyltarna ritade för hand.

Magnus

Citat från: Carl W skrivet 13 juni 2007, 19:45:47 PM
Hur tar du dig till farbror polisen då?


Cykla, gå, ta bussen, låna en bil osv. :)

Kenny S Ericson

Citat från: Carl W skrivet 13 juni 2007, 19:45:47 PM
Annars kan man göra en gul skylt själv. Ofta är de provisoriska skyltarna ritade för hand.

Det bör du inte göra om man nu inte ändrat reglerna nyligen. Den gula skylten skall ha kod för utfärdande polisstation och polismans signatur

tomsa

De provisoriska skyltarna är idag inte längre heller i papp som de var förut, utan polisen har ett lager av "riktiga skyltar" fast de är inte vit-svarta utan enfärgat orange. På dessa lägger de en matris som motsvarar ditt reg.nr, färgar sedan in matrisen, och vips har du en nummerskylt som gäller så länge som stämpeln mellan bokstäver och siffror säger. Den tillfälliga skylten skall återlämnas till Polismyndigheten när nya ordinarie skyltar har levererats av vägverket och blivit monterade.

Marc

Den där skylten är det jag som är skyldig till!
Någon stal (som tidigare sagt) plåten när jag var med 542 i Oslo för ett par veckor sedan.
/Marc

Ove Bojarp

Det är lite engelskt över det hela, vit regskylt fram och gul dito bak.

bussgrabben

Citat från: Carl W skrivet 13 juni 2007, 19:45:47 PM
Hur tar du dig till farbror polisen då?

Annars kan man göra en gul skylt själv. Ofta är de provisoriska skyltarna ritade för hand.

Jag kör dit med min bil såklart. Du måste ju självklart få köra den närmaste vägen till polisstationen. Samma sak om en bil blir underkänd på besiktningen, du får köra bilen närmaste vägen till verkstad.