Landskrona del 73 i juni Vol2 .

Startat av Möllers, 12 juni 2007, 02:52:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


tomsa

Mycket trevligt svep av turistbussar av olika modeller. Personligen tycker jag att motivet många gånger är viktigare än kvalité på bilderna, får säkert mothugg snart, men det står jag för! Fortsätt fota och visa oss!!

Staffan Sävenfjord

Citat från: tomsa skrivet 12 juni 2007, 17:26:22 PM
Mycket trevligt svep av turistbussar av olika modeller. Personligen tycker jag att motivet många gånger är viktigare än kvalité på bilderna, får säkert mothugg snart, men det står jag för! Fortsätt fota och visa oss!!

Du får inget mothugg från mig i alla fall. Visst är motivet viktigare än kvaliteten. Det vore väl för bedrövligt om man måste ha en kamera för 20 000 och superduper-versionen av ett redigeringsprogram samt ha tid att ägna en kvart åt varje bild i detta för att få publicera bilderna här.
Alla bilder är välkomna. Möllers bilder från den där kullen tycker jag är bra och jag har skrivit det förr men skriver det gärna igen: det är kul att se hur han har utvecklats som fotograf på kort tid.
Jag har själv just beställt en ny digitalkamera från Dustin Home. Den gamla har tagit över 10 000 bilder på ett år och börjar få lite egenheter som en fläck i sökaren, som visserligen inte syns på minneskortet men ändå är rätt irriterande. Men det blir en Canon kompaktkamera, Powershot S3 IS. En uppgradering från min S2 IS alltså. Den nya versionen har ett sportprogram, vilket jag saknat mest på min gamla kamera.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

Jag tackar alla.
Till jul ska jag köpa en ny kamera en System Canon kanske 350 eller 400D  :)
Jag håller på att spara till en ny nu jag läggtar så efter en system kamera.

Möllers

#4
Jag satt där minst 1 och halv timme där på den kullen det var över 30 gr varmt där satt sola där jag skulle vänta på dom det var gött.
Jag är en bra fotagraf  ;D
Då jag hade en olympus kamera då fick jag skit hella tiden.
Sen jag köpte denna canon PowerShot A640 har jag utvecklats.
Jag har hittat nya vinglar som Milan brykade ha ibland  ;)
Sitta ner på knä fota en buss, Man kommer på mycket nytt ner man ska fota en buss dagens lägge.

RickardoF

Fortsätt fortsätt! ;D Turistbussar är alltid välkomna!

Veolia 2351 såg jag 2 gånger under mitt besök i Malmö för en vecka sedan. Är den stationerad i Malmö? Har varit där i olika omgångar tidigare..

Mvh Rickardo

Möllers


Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juni 2007, 19:09:41 PM
Du får inget mothugg från mig i alla fall. Visst är motivet viktigare än kvaliteten. Det vore väl för bedrövligt om man måste ha en kamera för 20 000 och superduper-versionen av ett redigeringsprogram samt ha tid att ägna en kvart åt varje bild i detta för att få publicera bilderna här.
Alla bilder är välkomna. Möllers bilder från den där kullen tycker jag är bra och jag har skrivit det förr men skriver det gärna igen: det är kul att se hur han har utvecklats som fotograf på kort tid.
Jag har själv just beställt en ny digitalkamera från Dustin Home. Den gamla har tagit över 10 000 bilder på ett år och börjar få lite egenheter som en fläck i sökaren, som visserligen inte syns på minneskortet men ändå är rätt irriterande. Men det blir en Canon kompaktkamera, Powershot S3 IS. En uppgradering från min S2 IS alltså. Den nya versionen har ett sportprogram, vilket jag saknat mest på min gamla kamera.





Varför satsar du inte på en S5 IS?
Den kostar ju bara 700 mer vilket känns som en loska i havet.
Då får du ju den senaste modellen, nya bildprocessorn DIGIC III jämf. med S3 som har DIGIC II,
Canon PowerShot S5 IS.
Fotokungen har den på sin sida. Jag hade köpt den nyare modellen än att satsa på äldre modeller.

Annars har du ju Canon PowerShot G7 som inte kostar mer än 4500:-, billigt för en bra kamera.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo klart den kostar inte så mycket som dom andra 350 400D.
Jag tycker att 400D är skit kamera nån har en sån har han får dåliga biler med den.
Han måste ställt in den fel helt klart.
FÅ se micke viken jag köper tack för tipset  :)

virtual1

Citat från: Möllers skrivet 13 juni 2007, 23:11:30 PM
Jo klart den kostar inte så mycket som dom andra 350 400D.
Jag tycker att 400D är skit kamera nån har en sån har han får dåliga biler med den.
Han måste ställt in den fel helt klart.
FÅ se micke viken jag köper tack för tipset  :)

EOS400 är en riktigt bra kamera, men standardobjektivet som medföljer är värdelöst! -
mörkt i kanterna, löjligt mycket avböjning vid vidvinkel! - skaffar man ett bättre objektiv så...

Möllers

#10
Jag mennar stackas han som har köpt en 400D som får såna bilder.
Kan man inte skita i medföljer med 400D.
Det är inte så noga med det tycker jag.
Bara det finns bra zoom på dom så dyger den.

Bussmicke

400D äro icke en skitkamera, den är ju bättre än både G7 och S5 IS.
Varför? Jo, i 400D sitter det en annan sensor än i de andra två som har en sensor av kompaktkamremodell.
Man kan inte jämföra mellan en systemkamera och en kompaktkamera, 2 helt olika kameratyper.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Möllers skrivet 13 juni 2007, 23:17:41 PM
Jag blev besviken du fick dåliga bilder med den min bättre  ;)

Ehh  ???
Detta får du ta en gång till, förstod ej vad du ville ha sagt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jag får nästan ligga bra bilder som en system

Möllers

Mycket kostar din micke då köper jag en sån helt klart.