Uppställda nya bussar Göteborg

Startat av Merikarhu, 30 augusti 2020, 20:50:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Merikarhu

Har vid passage av gamla Klädkällarens lokaler längs med E45 strax utanför Göteborg noterat ett antal nya bussar målade i Västtrafiks färger.
Först såg jag ett antal MAN bogiebussar och sist jag åkte förbi så stod där ett antal ledbussar som jag tror är Mercedesbussar, de senare har Västtrafiks lackering för stombuss.

Någon som har mer info om var dessa bussar ska sättas in?

Sambjo

Läste för ett tag sen att Transdev ska använda MAN-boggi på de expresslinjerna (grön m.fl.) de tar över i höst och att de ska sätta in Mercedes Capacity på 16 så känns rimligt att det kan vara dem

PauPut

Det är Transdevs nya bussar som står där, det monteras utrustning där.

Jonas Gustafsson

Hm, utrustning av bussarna redan nu, kan det betyda att vi kan få se några nya bussar provas på Transdevs befintliga linjer redan innan december? :)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Knallhatt

#4
Utbildningar på de nya fordonen samt linjekännedom kommer inom kort starta. Det innebär att bussarna säkert kommer att rulla längs linjerna.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.