Trafikförändringar T23 SL-trafiken

Startat av buskörare, 05 oktober 2022, 11:42:34 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare

Nån som vet om de är klubbade och släppta? Hittar inget.

KollekLover

Förra året släpptes besluten ungefär vid den här tiden. Något år var det så sent som mitt i november.
Men dokumentet brukar blir tillgängligt strax efter trafiknämndens sammanträden. Nästa är 20 oktober: https://www.regionstockholm.se/politik/politik-och-demokrati/politiska-organ/trafiknamnden/sammantraden-2022/20-oktober-2022/

Eller någon som har insider info? ;D

Buzzlover

Konstigt, ingen beskrivning om vad sammanträffandet ska innehålla trots att tidigare haft det, men den kanske kommer desto närmare vi kommer datumet.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

Brukar väl klubbas i september, så trodde det skulle vara ute nu. Men den som väntar på nått gott...

Maven

Jag förutsätter att entreprenörerna fick sina beställningar i september, men det blir väl inte offentligt innan Trafiknämnden får det som ett informationsärende.

Måns Johannesson

Citat från: Buzzlover skrivet 05 oktober 2022, 17:59:07 PM
Konstigt, ingen beskrivning om vad sammanträffandet ska innehålla trots att tidigare haft det, men den kanske kommer desto närmare vi kommer datumet.

Ärendena brukar inte läggas in särskilt långt innan mötet, inte mer än någon vecka.

/Måns


buskörare

#7
Tack!!
Hmm. 676 ska sluta trafikera hpl Roslagstull. Det gör den ju inte idag heller?  ???
Humlegården försvinner som ändhållplats, Transdev fick som dom ville där.
Stora förändringar i norrort redan första året, kaxigt!

Bussmicke

#8
Hejdå 314.
Jag tycker det var fattigt med ändringar i år, den enda stora grejen som jag reagerar på var ju Tekniska högskolan och Humlegården.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Jag kanske läser slarvigt, men jag hittar inget om att 608 skall sluta trafikera Humlegården vilket i så fall skulle innebära att den blir ensam kvar där.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


buskörare

Hittar inte heller nått om 608. Underligt.

Fredde

Finns det så gott om utrymme i Danderyd att man kan köra dessa turer endast dit?
Man ska ju även trycka in 639 (enbart till/från Rimbo?) i den terminalen.

Ersa

Rimbo-639:orna är inte så många att deras försvinnande frå Tekniska högskolan ger plats för alla tre linjerna 624, 628 och 608. Så den sistnämnda får nog bli kvar vid Humlegården ett tag till. Skulle man korta av även Hallstaviks-639:orna till Danderyds sjukhus skulle det nog bli plats för 608 vid Tekniska. Men då måste man först lösa samma problem vid Danderyd: Utrymmesbristen.

Å andra sidan förväntas väl 639-fordonen framöver (återigen) kunna köras på lokallinjer i Danderyd och Täby, istället för att stå uppställda i flera timmar i Stockholm och Danderyd mitt på dagarna.

toddetoddelito

Trist men förståeligt att en av mina personliga favoritlinjer 653 som jag förstår det läggs ner och ersätts av anropsstyrd trafik. Är ju inte särskilt många, om ens några, som åker den och med tanke på genomsnittshastigheten är den ju väldigt ineffektiv, men lär sakna att åka på de krokiga och smala vägarna runt Länna med buss.

Ersa

Ingen av linjerna 653, 654, 646 eller 648 kommer att läggas ner, vad jag förstått (med reservation för att jag missat nån textrad), men de kommer alla att få förändrade (mestadels förkortade) linjesträckningar, och kompletteras med den anropsstyrda trafiken.