Keolis Uppsalas flotta.

Startat av ShayeHui, 02 augusti 2021, 21:44:49 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

ShayeHui

Någon som vet vad Keolis kommer beställa för Uppsala när de tar över? Har inte hört något alls angående beställningen.

Har däremot hört att alla bussar som finns nu i Nobina kommer att flyttas vidare eller skrotas.

Skulle vara intressant att få veta hur flottan kommer se ut när Keolis tar över.  ;D

Fredrik Gelin

Det lär nog dröja ett tag till innan det är klart vad det blir, trafikstarten är ju inte förrän i juni nästa år.
Den som väntar på något gott...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

kimpan

Men borde inte en beställning bli utlagd rätt snart... man snickrar inte ihop ca 100 bussar (eller hur många det nu skall bli) i ett nafs

Ersa

Blir det skrot för de gula dubbeldäckarna pga ålder och slitage, eller kan de få någon enstaka år till på annat håll? Är de lika höga som Norrtäljes dubbeldäckare, och därför inte möjliga att köras i trafik utanför Sverige och Finland? Det blir i så fall väldigt många övertaliga gamla dubbeldäckare med över 200 000 mil på mätaren för Nobina samtidigt.

Walter

Ska starta ny DD linje i Skåne framöver, bla Staffanstorp-Malmö men om dessa passar eller är ok i övrigt vet jag inte. Den befintliga DD trafiken Nobina har i NV Skåne tappar man väl också snart när nya avtalet startar och entreprenörsbyte. 
Bergkvara ska ha DD Skanör- Malmö i det nya avtalet om jag minns rätt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Erling.L

Kan vara att man vet o beställt men inte offentliggjort det ännu, precis som man inte gått ut med vad för fabrikat det blir till Göteborg paket 21
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Walter

Blir mycket Volvo även fortsättningsvis i Uppland. Keolis har beställt 103 st 8900RLE och 11st 7900LH
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AO

Hur många bussar används totalt inom upphandlingen? De bussar Keolis beställt från Volvo drivs ju inte med biogas. Kommer det fortfarande att rulla biogasbussar?

Ersa

Det blir tydligen några Scania CityWide gasbussar till Uppsaladepån också.

AO

Det blir i stort sett samma som idag men uppdaterat då. Volvo på de flesta håll och lite Scania i Uppsala.
Blir det några dubbeldäckare?

Fredrik Gelin

Det verkar inte bli några dubbeldäckare enligt tråden om ULs stora landsbygdsavtal:
Citat från: Buzzlover skrivet 18 maj 2021, 12:48:07 PM
Vad jag har hört så kommer man inte fortsätta med dubbeldäckare i UL-trafiken, motiveringen ska vara att trafiken idag är vindkänslig samt svår att framföra vid omläggningar pga höjden osv.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


jocke

Jag hade nästan önskat något annat än samma Volvotyp. Det hade känts mer som ett byte av operatör då.  :P
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Det blir verkligen knappt någon synlig skillnad, annat än för insatta detaljnördar.