Nytt hos VR Kristianstad + en bonus

Startat av Gano, 20 februari 2024, 13:08:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

VR Kristianstad är i full gång med att byta ut den ålderstigna flottan man övertog från Transdev för några år sedan. I skrivande stund har Solaris på regionsidan ersatts av sprillans nya Scania, medan stadstrafiken får vänta till sommaren då 20 nya elboggi och 3 12-meters elbussar från Solaris ska ersätta de äldre gasbussarna.


VR 1882 vid Kristanstad C innan avgång på linje 550 mot Arkelstorp.


VR 1309 vid Kristianstad C på linje 1 mot Gamlegården. Vet någon om dessa Scania från 2016 kommer att slopas?


Även VR 1870 rullade förbi.




Utmed väg 118 kom VR 1881 susandes förbi Horna gamla stationen på linje 552 mot Åhus Glashyttan via Åhusbryggan.


En bonus från Uppsala, Keolis 7723 på linje 886 mot Lejsta Alunda.


Bussmicke

Intressant, är alla Solaris på regionen borta eller finns några kvar? Vet inte hur långt man kommit i utbytet av bussar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Jag såg inte en enda under vistelsen i Kristianstad. Dessutom har jag sett ett flertal som avregistrerade hos SBH. Dock har du fortfarande Solaris boggi i stadstrafiken, både i stadsutförande och i regionutförande (Ex Nobina Lunds vagnar).