Busslink 7501 - MAN till Söderhallen - vilka fina bussar ni får!

Startat av Ulf Rådeström, 27 augusti 2008, 21:01:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

När vi är inne på ämnet Ekerö, finns det några bussar där som "tillhör" SL? Eller är samtliga Swebus egna?


Oskar A

Citat från: Fredde_J skrivet 29 augusti 2008, 00:35:35 AM
När vi är inne på ämnet Ekerö, finns det några bussar där som "tillhör" SL? Eller är samtliga Swebus egna?


Nej, de har varken etanolbussar eller trängselvagnar så allt borde tillhöra Swebus själva.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Fredde

CitatNej, de har varken etanolbussar eller trängselvagnar så allt borde tillhöra Swebus.

Okej, då har jag koll på det, tackar!


Simon Bertilsson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 augusti 2008, 21:08:45 PM
Jo, den gör sig jäkligt snygg i rött - om man bara kunde ta bort den där vita tejpen runt skyltskåpet i fören....då blir det 10p direkt!

Överens!  :D
Supersnygg, men som sagt. "Transportskyddstejpen"...

Ser att sätena är andra än de som sitter i Helsingborgs och Malmös bussar av samma modell. Hur kommer det sig? Har Man bytt leverantör på sistone?

Ulf Rådeström

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 29 augusti 2008, 00:45:15 AM
Överens!  :D
Supersnygg, men som sagt. "Transportskyddstejpen"...

Ser att sätena är andra än de som sitter i Helsingborgs och Malmös bussar av samma modell. Hur kommer det sig? Har Man bytt leverantör på sistone?

Kunden bestämmer ju själv vilken typ och tillverkare den vill ha på sätena (efter ett urval från MAN förståss), så Busslink har nog helt enkelt valt en annan typ än Arriva.

M224

Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 augusti 2008, 09:45:18 AM
Stolarna är från Vogel Sitze, modell 400/3, en modell som b.la Busslink och Swebus brukar köpa.

Min favoritstol.  :)


MGA

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 28 augusti 2008, 20:43:34 PM
Mjao...de ska du inte hoppas för mycket på, inte i början iaf.
Märsta har ju ett etanolkrav = Scania, och till Ekerö har man tydligen beställt ett koppel Scania-ledvagnar och dessutom skall man köra med rekonditionerade danska bussar av märket Volvo.

Märsta det helt okej.
Ekerö Scania leder , spännande. Men visst försvinner alla blå Volvo vagnar från Ekerö.
Blir det blåa Scania då kanske ??

Mikael T Nilsson

Tack för en mycket trevlig dokumentation av den nya busstypen!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Rådeström

Citat från: MGA skrivet 30 augusti 2008, 08:01:57 AM
Märsta det helt okej.
Ekerö Scania leder , spännande. Men visst försvinner alla blå Volvo vagnar från Ekerö.
Blir det blåa Scania då kanske ??

Volvo-vagnarna är ju Swebus bussar, så säljer man inte dom till Arriva försvinner dom ja.
Kan hända att man hyr ut en del bussar till Arriva till dess att man fått alla nya Scania-ledvagnar - som med all säkerhet till viss del blir blå ja.