Almunge (Uppsala) skoltrafik [Fråga]

Startat av Buzzlover, 27 mars 2019, 12:46:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buzzlover

Hej! Jag sitter och kollar lite på tidtabeller på skolbussarna kring Knutby-Almunge, vem mer än förslagsvis Sköldhs Taxi med bas i Knutby kör linjerna från Knutby samt Almunge skola? Vet att några linjer även körs av Nobina men det som går t.ex in till länsgränsen Stockholm/Uppsala vid Ingeborgsby är jag osäker på :)

Tack på förhand!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Carl Eric

Hej!

Nobina kör linjerna 148 och 149 (den sista är i princip bara en förstärkning till 809).

Vet inte vilka övriga bolag som kör där, men har sett bussar från både Gimo buss och Högbergs buss vid Almunge skola.

Här finns alla skolturer till och från Almunge skola och Knutby skola! (Men det gissar jag att du redan kände till. :) )

//Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Buzzlover

Citat från: Carl Eric skrivet 27 mars 2019, 14:00:10 PM
Hej!

Nobina kör linjerna 148 och 149 (den sista är i princip bara en förstärkning till 809).

Vet inte vilka övriga bolag som kör där, men har sett bussar från både Gimo buss och Högbergs buss vid Almunge skola.

Här finns alla skolturer till och från Almunge skola och Knutby skola! (Men det gissar jag att du redan kände till. :) )

//Carl Eric

Yes, tabellerna hade jag koll på, vart går 148:an förresten, in i ett samhälle längs med riksvägen in till Uppsala?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Carl Eric

Citat från: Buzzlover skrivet 27 mars 2019, 19:26:01 PM
Yes, tabellerna hade jag koll på, vart går 148:an förresten, in i ett samhälle längs med riksvägen in till Uppsala?

148 går från Almunge till hpl. Vedyxa, genom några byar norr om Gunsta. Har satt ihop en liten karta!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Stefan P

Hej

Skölds kör linje 806 Almunge - Arlanda, tror inte att de kör några skolturer. Nobina har en eller två turer på linje 806.

Danielsson kör skolbuss och linje 808 till Edsbro ev. till Norrtälje.

mvh Stefan P

Ersa

Om inget ändrats väldigt nyligen kör väl Danielssons bland annat 809 på Nobinas avtal, medan Gimo Buss kör ett par 14x-skollinjer samt 808 till Norrtälje på gamla KR-avtalet.

Helt riktigt att Sköldh har majoriteten av 806orna, på Nobinas avtal, med undantag av några enstaka eftermiddagsförstärkningar som Nobina själva kör.