Busslink mössemblem

Startat av Zella, 25 mars 2010, 22:26:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Min unform jag plockade ut häromdan, bestod inte utav skjorta, slips, väst. Utan av Byxor med ficka, byxor utan ficka, shorts, piketröja, fleecetröja, vinter å sommarjacka, men även mössa och keps. Skjortan passade inte för den var för kort i ärmarna hur stor storlek jag än tog. Jag brukar ha L, Men när jag var uppi i XXXXL och ärmarna knappt passade så sa jag, nejtack, vill inte ha. Så jag säger bara suck för Indiform.

Ersa

#16
Du får väl beställa ett större antal kortärmade skjortor då? ;)
Jag hade motsatt bekymmer när jag plockade ur dåvarande Swebus blå skjortor från dåvarande Johan Skoglund AB, numera Indiform AB (Det är inte bara alla bussföretag som byter namn samtidigt). Jag har alltid haft storlek 41/42 eller L när det gäller alla skjortor, men Indiforms skjortor var så stora att jag fick gå ner till 39/40 eller M. Samma sak gällde även SwEx vita skjortor som kom från en helt annan tillverkare.

Optimal

Jo. Jag har lite inarbetade kläd poäng så det blir kanske nån skjorta vi något tillfälle. Nu gäller det att rensa i garderoben. Veolia uniformen och SL Buss AB kläderna får hängas bort, och Busslink kläderna får ta plats  ;D ;D

Zella

En randig och en vit ska jag kvitera ut som första gångsbeställare... efter det hur lång tid efter får man beställa igen (B-link).

Optimal

Citat från: Tomas Fransson skrivet 02 april 2010, 21:45:44 PM
En randig och en vit ska jag kvitera ut som första gångsbeställare... efter det hur lång tid efter får man beställa igen (B-link).

Första uniformsset man får är  5 överdelar, 3 byxor och 1 tröja, väst eller slipover. Ska man bara ha för sommaren tror jag det är 3 st överdelar, 2 byxor och 1 tröja. Dock är jag inte helt säker på den sistnämnda.