Förseningar på L 60...

Startat av Zella, 27 november 2009, 21:57:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Sker varje dag... i något mindre skala än den idag...
Jag fick min buss 20 min sen... (Nästan alla oml var sena) till och med Västtrafik ropade ut det i högtalarna till alla hållplatserna... det var inte lönt att ens försöka komma ikapp... men efter 1½ varv var jag i tid... undra om det är julstöket som börja nu.



PS: L 60 borde ha omloppsnumer i framrutan då det underlätta en hel del då det kan står 2-4 förare som ska ha 60.  ;)

Leif D

Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 november 2009, 21:57:19 PM
Sker varje dag... i något mindre skala än den idag...
Jag fick min buss 20 min sen... (Nästan alla oml var sena) till och med Västtrafik ropade ut det i högtalarna till alla hållplatserna... det var inte lönt att ens försöka komma ikapp... men efter 1½ varv var jag i tid... undra om det är julstöket som börja nu.

PS: L 60 borde ha omloppsnumer i framrutan då det underlätta en hel del då det kan står 2-4 förare som ska ha 60.  ;)

Var i bestod trafikhindret ??
Har inte förarpersonalen tillgång till fordonsutsättningen, tex online ? eller via sms ?
;-)

olasand

Citat från: Leif D skrivet 27 november 2009, 22:23:31 PM
Har inte förarpersonalen tillgång till fordonsutsättningen, tex online ? eller via sms ?

Nix. Enda sättet att få reda på bussnummer är att gå till någon av de större rastlokalerna (t.ex en depå!) med förardator eller ringa förmannen. Hade varit trevligt att kunna kolla hemifrån...

Själv slapp jag kaoset på linje 60 igår. Däremot tog det mig nästan 10 minuter att köra de 400 metrarna mellan Lilla Bommen och NET på linje 80...

Erling.L

på vissa stationer finns butler junior där man kna se vilken buss man skall ha
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus