En dag på jobbet.

Startat av 76, 17 april 2009, 16:02:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

76

Nej här får ni inga bilder på hur min arbetsplats kan se ut. Istället får ni en karta där jag plottat in exakt var jag befunnit mig hela dagen. Extremt nördigt!

http://gpsed.com/track/sycvQrpxAbWEp49UsucN8L037JWhxpVZFaxMHECYbF6J5yXCX6
Klicka på "Switch to map view" uppe i högra hörnet om du får upp en satellitbild. Sidan kan vara lite långsam, men ha tålamod.

Att lista ut vad jag kört torde inte vara särskilt svårt för de som bor i Uppsala. För att försvåra lite så kan ni väl specificera hur mina tomkörningar såg ut också.

Saker man kan utläsa:

  • Höga byggnader gör GPSen förvirrad, se tex spåret i city som går rakt över hustaken i nån serpentinliknande väg.
  • Zoomar man in ordentligt så går det att hitta många hållplatser. Det syns var jag stått stilla med bussen då strecket blir lite tjockare där.
  • Maxhastighet under dagen: 70km/h - Självklart håller vi hastighetsgränserna.  :)
  • Tittar man riktigt noga så ser man spåret genom "skogen" vid vändslingan Cellovägen. Bussbyte då vagn 263 hade ledvinkelfel.
  • Lagning av vattenläcka pågår fortfarande på väderkvarsgatan så bussen går olika vägar in och ut ifrån stan.

Croonhielm

Vad du är knaaaaasig! :-D

76

Jomenvisst, I'm a wild and crazy guy!

Stinsen

Hehe, Skoj och försöka följa strecken rätt nu, jag gissar: Tror du började med tomkörning Kungsgatan - Kungsängsleden - Dag H - Rosenv till Cellovägen. Sedan 1:an Gottsunda - Ärna - Gottsunda - Ärna. Sedan tom från Ärna till Stora torget. 6:an från Stora torget till Eriksberg och sedan Eriksberg - Årsta - Eriksberg - Årsta - Stora Torget.

76

Linjerna är alldeles rätt, i övrigt var det fel, men det var kul att du försökte. Nästan omöjligt att gissa då strecken klumpar ihop sig till en korv.

Såhär så dagen ut. Tom från garaget till Ärna. 2½ varv på linje 1. Tom från Cellovägen till garaget. Promenad upp till rastlokalen vid fjalar. Lunch. Promenad upp till Stora Torget (det är nu GPSen flippar ur totalt och drar linjen rakt över hustaken). Hoppa på en 6a ut mot Slavsta och köra 2 varv. Slut på Stora Torget.