Ersätter röda linjen

Startat av Peter Erret, 11 november 2009, 19:46:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Idag var det dags för Westin Buss att rycka ut, tunnelbanan stod stilla mellan Hornstull och Linjeholmen, drabbades själv på min väg till Slussen.

Först bilderna på 2:an



och sedan på 5:an



Totalt sattes 4 bussar in vilket var en spott i havet.

Möllers

tycker om vita bussar är desse nya  ???

JDS

"Ersätter Röda linjen" borde det väl stå, om det ska vara någon mening med att använda linjernas egennamn. Man skulle väl inte skriva "Ersätter roslagsbanan" så varför så dålig koll?

Peter Erret


buskörare

Citat från: JDS skrivet 11 november 2009, 20:09:20 PM
"Ersätter Röda linjen" borde det väl stå, om det ska vara någon mening med att använda linjernas egennamn. Man skulle väl inte skriva "Ersätter roslagsbanan" så varför så dålig koll?

???

Jeppe Hagelbäck

Citat från: JDS skrivet 11 november 2009, 20:09:20 PM
"Ersätter Röda linjen" borde det väl stå, om det ska vara någon mening med att använda linjernas egennamn. Man skulle väl inte skriva "Ersätter roslagsbanan" så varför så dålig koll?

Det är taktik! Tänk så många tunnelbaneresenärer som blir lurade av detta och inte går på bussen...
Och vips, så räcker bussarna till!  ::)

Bussmicke

Så fantasilöst att bara skylta så, säger ingenting om hur långt bussen kör..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Citat från: Bussmicke skrivet 11 november 2009, 20:53:37 PM
Så fantasilöst att bara skylta så, säger ingenting om hur långt bussen kör..

Det är inte säkert att det vore bättre med en destination.

Magnus_J

destinationerna eller själva ersättningssträckan kan ju justeras under resans gång.
i dagens fall var det först Liljeholmen och hornstull, och ändrades senare för ena grenen till Zinkensdamm.
Antalet bussar styrs av beställningen som i detta fall är  det som kommer från MTR.

i busspc systemet finns eller åtminståne fanns det olika linjedestinationer. vet inte hur MTR bussarna är utrustade man antar inte de har bussPC eftersom vi bara kan nå dem telefonledes.

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 11 november 2009, 20:53:37 PM
Så fantasilöst att bara skylta så, säger ingenting om hur långt bussen kör..

jag förutsätter att sån information ges av föraren, om man inte fått det via andra kanaler innan man kliver på bussen.

Fredrik Gelin

Citat från: Peter Erret skrivet 11 november 2009, 19:46:30 PM
Totalt sattes 4 bussar in vilket var en spott i havet.
Ånä, fem bussar var det allt, Busslink 5047 bidrog också...  ;)
När var du vid Hornstull? Jag har inte koll på hur man får fram exifinfo direkt från bilden...
//Fredrik

M224

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 12 november 2009, 07:16:32 AM
Ånä, fem bussar var det allt, Busslink 5047 bidrog också...  ;)
När var du vid Hornstull? Jag har inte koll på hur man får fram exifinfo direkt från bilden...
//Fredrik

Runt 14:25 är bilderna tagna.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 12 november 2009, 07:16:32 AM
Ånä, fem bussar var det allt, Busslink 5047 bidrog också...  ;)

Fast fem bussar är ju verkligen inte mycket att komma med vid stopp i tunnelbanan. De klarar i stort sett av ett enda tåg.
Hur är det egentligen tänkt att detta skall ordnas vid ett verkligt stort stopp?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Magnus_J

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 november 2009, 09:53:26 AM
Fast fem bussar är ju verkligen inte mycket att komma med vid stopp i tunnelbanan. De klarar i stort sett av ett enda tåg.
Hur är det egentligen tänkt att detta skall ordnas vid ett verkligt stort stopp?

det är sant.
vill inte gå in på djupet med avtalen men det är inte BARA 5 bussar, det är de som finns tillgängliga. sen kommer ytterligare från Busslink och Swebus. allt beroende på vad som beställs och vad som finns att tillgå.

Såg i min mail att hr. Gelin har ett stopp på sitt bord på morgonen nu och det var från alla entreprenörer ovan och säkert mer än 10 vagnar.

Fredrik Gelin

Utan att förhoppningsvis säga för mycket kan jag säga att man får det man betalar för...
//Fredrik