Nya Scania bussar Tyvärr ingen bild än

Startat av fontheking5, 02 juni 2009, 19:33:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

#15
Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juni 2009, 19:36:00 PM
vet att arriva 6262 kör i stan nu.

Är det bussar som flytatts från Malmö/trelleborg efter de nya MAN kom dit eller rör det sig kanske om ett tillfälligt lån och ersättning av "dansken"?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

fontheking5


Möllers



Möllers

Tycker dom omnilinkarn är lyx bussar åka i så sköna inte ens nerheten vid Vestarna  8)

Möllers

Nu har jag själv sätt Scanian i Landskrona den 5 Juni så lär det inte dröja innan jag får den på bild i stan.

Optimal

Citat från: Matte skrivet 03 juni 2009, 10:32:42 AM
Ja det där med äldre Omni som har luckan öppen är inget ovanligt. Lite halv dålig konstrution gör att dom är svåra att få låsta i stängt läge. Ibland måste man va ca3 personer för att få luckan stängd. Det konstiga är med Omni att man inte får nån signal att man har en lucka öppen.

Jodå. Man får signal, men eftersom verkstan har kopplat ur det eftersom luckorna glappar lite och för att förarna ska slippa den varningen hela tiden så är det billigare och enklare att bara koppla bort varningen istället för att laga motorluckan

Möllers

#22
10 minuter sen sog jag arriva 6261 på linje 217.
Ska se om jag ser den ner den ska till landskrona igen på busstationen.'
Det jag tycke var skumt den körde mot stan igen bussen ner jag sog den på nya stationen förvånar mig inte den står vid busstationen nu.
Ska cykla ditt kolla läget om man hittar nån omnilink nu tro  ::) :o

Möllers

Kan visa en bild ifrån mig med kanske cyklisten fota nån eller jeppe man vet aldrig.
Då måste de köra 3 stycken då som 6261 6262 6263  ???



fontheking5

Jag var " SÅ " nära att fota en idag men tyvärr så stannade inte föraren utan bara körde bara vidare , men det kommer ju fler tillfällen .

Matte

Citat från: Optimal skrivet 07 juni 2009, 21:33:03 PM
Jodå. Man får signal, men eftersom verkstan har kopplat ur det eftersom luckorna glappar lite och för att förarna ska slippa den varningen hela tiden så är det billigare och enklare att bara koppla bort varningen istället för att laga motorluckan

Ja det har du nog rätt i tänkte inte på det att det kan vara så. Men det är ju tycker jag en bristfällig konstruktion med denna plast/glasfiber lucka. Dom blir ju skeva direkt och värmen från maskinen gör det inte direkt så att plast/glasfiber blir rakare om den blivit skev. Sedan kan man behöva vara upp till 3 pers för att få luckan stängd helt. Och Scania verkar ha fattat att det är så efter som nyare Scania Omni har luck öppningen på samma sätt som tex Scania CN113CLL. Om den nya luckan är i plast eller inte vet jag idags läget inte.

fontheking5

Lyckodag eller ? snubblade över denna i dag när jag var på promenad .