Trafikledningen i Gävle [Swebus]

Startat av Fredde, 26 maj 2007, 17:58:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

Citat från: RoTe skrivet 03 augusti 2008, 00:16:25 AM
Japp, jag såg den för ett tag sedan. Tycker dom borde kosta på ett dimljus och fyra finare fälgar... Jag menar, har dom kostat på sådan lack kan dom väl köpa beg fälgar på blocket oxå.  ;D

säker på att det är lack så det inte är stipes? taxibilar i dag är ofta vita vid leverans sedan helfolieras de med en plastfolie till önskad färg denna kostar 70-100 kr per kvm att köpa in plus moms beroende på leverantör

hållbarhet upp till 10 år

Lars

Än finns det ingen som vet hur gammal en Volvo kan bli! :D

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredde skrivet 26 maj 2007, 17:58:31 PM

Fullfart in mot Rådhuset (City HPL)

//Fredde




Länslack! Det här var läckert :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas

Blir det inte lite jobbigt att åka runt i så där gamal bilar hela dagarna, eller används de bara i nödfall?

robbes

Citat från: Z skrivet 03 augusti 2008, 00:37:24 AM
Blir det inte lite jobbigt att åka runt i så där gamal bilar hela dagarna, eller används de bara i nödfall?

varför skulle det bli jobbigt om den är gammal?

Niklas Bygdestam

Citat från: Z skrivet 03 augusti 2008, 00:37:24 AM
Blir det inte lite jobbigt att åka runt i så där gamal bilar hela dagarna, eller används de bara i nödfall?

På vilket sätt skulle en ny bil vara mindre jobbig att åka runt i?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas

Själv så kör jag iaf hellre en ny bil med AC, krockkuddar m.m., än en gammal skrutt utan AC, nedsuttna säten, trasig inredning m.m. som det ofta är i gamla "bruksbilar".

robbes

nu handlar ju detta om ett arbetsfordon och vem säger den behöver vara dålig för det?

är väldigt fräsch för att vara en 1989 årsmodell

Leif D

#23
Min uppfattning om trafikledningen i Gävle, är nog att det inte finns någon trafikledare som bemannar bilen hela dagen.
Troligast är ju att man har en arbetsledare, som skaffar personal, svarar på radion, fixar ev bussbyten mm.....

Skulle någon behöva åka ut till en buss, får verkstaden eller någon reservförare göra detta, eller i nödfall arbetsledaren.

Större omfattning än så torde det inte röra sig om, dock enligt min bedömning.

Det jag sett av fordonet ifråga talar inte precis om någon speciellt fräsch sag i allafall.....
Är det sedan ett arbetsfordon så borde det ju innebära hög standard på säkerhet och skötsel.
;-)

Jonas

Citat från: robbes skrivet 03 augusti 2008, 00:50:02 AM
nu handlar ju detta om ett arbetsfordon och vem säger den behöver vara dålig för det?

är väldigt fräsch för att vara en 1989 årsmodell

Eftersom jag inte kör just detta fordon kan jag naturligtvis inte uttala mig om skicket på just detta exemplar.
Det finns naturligtvis äldre bilar som är välskötta och fina, även om det generellt är ganska så stor skillnad på en -89 och en -08!

Men min erfarenhet säger mig att just arbetsfordon(bruksbilar) brukar vara rätt eftersatta i underhåll m.m. och rätt slitna då det brukar vara många olika som kör dem(vilket oftast är = att ingen vårdar dem).
Då är det nog att föredra ett fordon som byts med jämna mellanrum.

bastuper

i Övik har dte kört en vit 245, numer tror jag det finns några "småskåp" här i stan men det är väl servicebilar och sådant kanske.

Den där var ruskigt snygg iallafall.

RoTe

Citat från: robbes skrivet 03 augusti 2008, 00:33:15 AM
säker på att det är lack så det inte är stipes? taxibilar i dag är ofta vita vid leverans sedan helfolieras de med en plastfolie till önskad färg denna kostar 70-100 kr per kvm att köpa in plus moms beroende på leverantör

hållbarhet upp till 10 år

Spelar det någon roll? Helfoliering kostar runt 15 000kr för en bil. Lacka en skruttig 740 kan man nog få för samma pris om man inte väljer proffsjobb.