Arriva 7637 (Ingen bild)

Startat av toddetoddelito, 15 mars 2022, 22:42:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

toddetoddelito

Tyckte mig se Arriva 7637 på riksväg 77 någonstans mellan Gottröra och Rimbo idag (15/3) runt klockan 13.00. Kändes lite märkligt att ens se en Arriva-buss så långt norrut. Någon som vet vad den kan ha gjort på de breddgraderna?

IvveRivve004

Menar du 7537 eller 7637? Du skriver 7637 i diskussionen men det står 7537 i titeln...lite förvirrande

Buzzlover

Hur de än ligger till med individnummer så har jag hört att Arriva skickar sina bussar för Euro 6 konvertering i Rimbo någonstans, men eftersom jag bara hört så kan jag inte bekräfta att detta stämmer.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ersa

Det var från våren och fram till en liten bit in på hösten 2021 som estniska Busland byggde om bl.a Arrivas SL-bussar till euro 6 i en bussverkstad i Rimbo man hyrde en plats i. Just nu är det dock ingenting sådant, då all konvertering är klar för denna gång.

SL 531 går ju annars via Långhunda Åby vägskäl och Gottröra kyrka, men den svänger söderut vid Gottröra, och tidtabellen stämmer inte alls med den angivna tiden.

toddetoddelito

Citat från: IvveRivve004 skrivet 16 mars 2022, 09:27:45 AM
Menar du 7537 eller 7637? Du skriver 7637 i diskussionen men det står 7537 i titeln...lite förvirrande

Ber om ursäkt, 7637 skulle det vara. Ändrade ämnestitel.

Tack f ö för diskussionen. Bussen skyltade Ej i trafik kan vara värt att nämna, men kanske att vi inte får något svar på varför den var eller vad den gjorde i Norrtälje. Min första tanke var att den var där för att fota idylliska miljöbilder till hemsida och liknande, inte minst för att den såg nytvättad och blank ut. Men det finns det ju annars gott om på exempelvis Ekerö som ligger betydligt närmare, så det är nog bara ren spekulation.
Oavsett så tyckte jag det var både roligt och spännande att se den där uppe ;D

buskörare

Busland har renoverat endel bussar åt Arriva, kanske har de kvar nått i Rimbo?

Ersa

Nej, det har inte varit någon verksamhet med konvertering i Rimbo för Busland på ett antal månader. Men det kan givetvis alltid bli aktuellt igen i framtiden.
Större renoveringar och omfattande lagningar av Busland görs fortfarande på hemmaplan i Estland, och då körs de såklart ofta på väg 77 fram till Rösa, där de går på E18 mot Kapellskär. Men givetvis i omvänd riktning, från Norrtälje och söderut eller västerut, om de ska återlämnas hela och snygga.