Hej, ny medlem här!

Startat av 424stil, 14 april 2012, 19:13:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

424stil

Hej alla!

Registrerade mig precis i forumet och tänkte introducera mig.

Är en 32 år gammal kille från Göteborg som alltid älskat att åka kollektivt, speciellt buss (gillar inte spårvagn så mycket). Jag är ledig på Onsdagar och passar på att åka buss dom dagarna. Jag har som mål att ha åkt alla linjer i hela Göteborg.

Mitt intresse för bussar väcktes tidigt, som 9 åring lät min mamma mig åka själv ut på stan och åka buss. Jag samlade på tidtabellerna (detta var på 80-talet) som man kunde ta i bussen. Jag minns att min favoritbuss var den som åkte till Masthugget (numera linje 60, jag kommer inte ihåg vilket nummer det var då) för den åkte så roliga små vägar upp för berget.

Mina favoritlinjer idag är 20 mellan Frölunda Torg och Eketrägatan och 99 mellan Frölunda Torg och Hjalmar Brantingsplatsen för att dom åker över Älvsborgsbron. Man har så fin vy över staden när man åker över bron!

Den vanligaste linje jag åker är 75 eller 77 från Angered Centrum till Lövgärdet (jag åker den på tisdagar, torsdagar och fredagar).

Vi hörs på forumet!

Niclas Wennerlid

Välkommen till forumet  :)

// Niclas

Nico

jag instämmer i välkomnandet tilsammans med brorsan ovan. Då detta forum har aningen av en slagsida mot SL-trafik så är det även kul med flera deltagare från lite andra håll oxå.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Faktum är att både textinlägg och bilder från Göteborg är väldigt underrepresenterat på detta forum med tanke på stadens befolkningsmängd. Så välkommen!

Björn Lövdahl

Välkommen Välkommen!
Tur då att jag lade ut några bilder från just Göteborg för en stunds sedan:)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

424stil

Tack så mycket! Jag ska försöka att bidra med grejer till forumet.

Jag är främst inte intresserad av vilka typer eller modeller av bussar som kör utan jag är intresserad av själva resan och hållplatserna. Jag gillar att se på stan från nya vinklar men jag gillar också att "samla" på bussnummer. Typ "nu har jag åkt buss 143" och så vidare. Men vissa bussar gillar jag att åka om och om igen, som 20 och 99 till exempel för jag älskar vyn man ser av Majorna från Älsborgsbron. Sen gillar jag att memorisera hållplatser t ex så ser man på dataskylten att det står "nästa" då gillar jag att veta att det ska stå t ex "Klareberg" om jag är på buss 40 och har passerat Gårdstensliden.

Att åka buss ger mig en inre frid, jag kan inte beskriva det bättre.

Jag ska starta en ny tråd där jag återberättar mina bussresor i GBG!

Ersa

Citat från: 424stil skrivet 14 april 2012, 22:50:55 PM
Jag ska starta en ny tråd där jag återberättar mina bussresor i GBG!

Gör det. Jag rekommenderar avdelningen "Busstrafik" för trådar om t.ex linjer, resor, resedagböcker och upplevelser.
Detta då avdelningen "Bussnack" handlar mer om själva bussarna som individuella fordon. Samt bilder på dem.

Jacob

Citat från: 424stil skrivet 14 april 2012, 22:50:55 PM
Att åka buss ger mig en inre frid, jag kan inte beskriva det bättre.

Precis så känner jag när jag åker buss. Jag mår alltid bra. Dock är jag mer intresserad av själva bussarna än linjerna.

Välkommen!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Affe/Märsta

Välkommen.

Härligt med lite med lite nya vyer av landet och inte bara SL-land.

/Affe Märsta
Affe Märsta.

yngrot

Välkommen hit säger jag oxå . Instämmer med övriga synpunkter.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kronobergarn


jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

slow train coming

Välkommen. Du fick mig att minnas några bussresor jag gjorde ut till Lövgärdet på 80-talet.  Har för mig att jag åkte linje 5 till Angered för att sedan ta 8:an till Lövgärdet kan det stämma? Hur som helst så fick jag helt plötsligt en sån fruktansvärd lust att åka buss i Göteborg igen efter att läst dina inlägg. Hoppas Att jag få tillfälle till det i sommar.

virtual1

Citat från: slow train coming skrivet 17 april 2012, 17:35:45 PM
Välkommen. Du fick mig att minnas några bussresor jag gjorde ut till Lövgärdet på 80-talet.  Har för mig att jag åkte linje 5 till Angered för att sedan ta 8:an till Lövgärdet kan det stämma? Hur som helst så fick jag helt plötsligt en sån fruktansvärd lust att åka buss i Göteborg igen efter att läst dina inlägg. Hoppas Att jag få tillfälle till det i sommar.

Lustigt nog har inte den nye killen skrivit ett jota till sen sin första dag här, blev han bortskrämd av alla välkomsthälsningar?  :P