Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Buss_Lund

Kanske dom vänta tills avtalsspärr 10 dagar går ut om jag har rätt att avtalsspärr har gått ut ?

Bussmicke

Är det avtalsspärr på  direktupphandlingar?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

denna direktupphandling genomfördes för länge sen i samband med första överklagandet. Så 10 dagar har oavsett förfallet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Erling.L

Senaste jag hört om Lund är att Vy överklagat överprövning resultat.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Buss_Lund

#1774
Har vybuss överklagat igen ? Tycker det är konstigt fast dom har inte skrivit någonting om det. Keolis är på gång att tar över Lund stadsbussarna och bussarna är beställt till Lund.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Buss_Lund

Precis keolis och Skånetrafiken hade antecknat tillfälligt avtal pga väntade på förvaltningsrätten skulle komma besviken men det blev avslår överklagandet prövas av förvaltningsrätten för några veckor sen

Ted Selander

Citat från: Erling.L skrivet 10 oktober 2022, 17:36:41 PM
Senaste jag hört om Lund är att Vy överklagat överprövning resultat.

Det stämmer att Vy Buss överklagat Förvaltningsrättens dom till Kammarrätten, åtminstone den dom som rör det ursprungliga tilldelningsbeslutet.

Buss_Lund

Så trist att de blev överklaga beslutet till kammarrätten. Hoppas det går snabbare tar ett beslut snart.

Bussmicke

Påverkar Detta direktupphandlingen med Keolis?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#1780
https://www.bussmagasinet.se/2022/10/klart-for-transdev-i-gastrikland/

Tyvärr blir det BYD..  Hade hoppas på europeiska märken.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1


Samuel KVR

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2022, 14:02:29 PM
https://www.bussmagasinet.se/2022/10/klart-for-transdev-i-gastrikland/

Tyvärr blir det BYD..

//Bussmicke
www.bussmicke.se


Hur vet du redan d??
Kan lika väl bli Solaris nya modell Urbino 15 LE electric för jag vet att Transdev redan har Solaris i Sandviken men kan bli nått annat såklart också

Peter Öden

Hej !

Det blir 47 nya BYD elbussar till Transdev, för stadstrafiken i Sandviken blir det 2-axliga, hur många vet jag ej.
Regionbussarna blir boggievagnar.
Några Solaris går ej för närvarande i Sandviken. Det är två vätgasbussar 771 och 772 2x2x0 som ännu ej satts i trafik
detta på grund av bristande tankmöjligheter.

Mvh Peter Ö

Buss_Lund

Trist att det blir BYD 47 st till transdev. Dom skulle ha valt Solaris eller annat bussmärke istället för BYD