4298 i lite olika kläder

Startat av bjorn_k, 18 april 2012, 21:41:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Bildgåta, vart är vi? (skyltningen är ploj):


Vid Fridströms:


Nånting hände:


Snyggt och välgjort:


Dock saknar jag en grön stripe/fartrand på sidan samt inventarienummer både fram å bak...

Jacob

Är de sista bilderna tagna idag? såg denna nämligen när jag for förbi depån vid 17:30-tiden. Och om nu så är fallet så stod ju såklart en av dubbeldäckarna man saknar på bild på depån... Tur dock att jag har bild på 4298 både i värmlandslack och helgul :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

bjorn_k

Jo, bilderna tagna vid 19:15 lite drygt... Med iPhone och lite halvskymning tyckte jag ändå det blev ok bilder :)

Cordinot

Hmm...

Jag tycker mig kunna skymta gammal GLAB/Västtrafik-klädsel på denna buss.

Kan den ha rullat i Kungälv från början?

En spekulation bara, men den här bilden på en besläktad buss får mig att undra:

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/4200/slides/Swebus_4295_Kungalvs_busstation_040601.html

Cordinot

Jacob

Citat från: Cordinot skrivet 19 april 2012, 17:55:38 PM
Hmm...

Jag tycker mig kunna skymta gammal GLAB/Västtrafik-klädsel på denna buss.

Korrekt. Dock är ett stort antal stolar utbytta till de klassiska grå/röd/gul-randiga swebussätena.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Gunnar

Citat från: Cordinot skrivet 19 april 2012, 17:55:38 PM
Hmm...

Jag tycker mig kunna skymta gammal GLAB/Västtrafik-klädsel på denna buss.

Kan den ha rullat i Kungälv från början?


Cordinot


Började i Alingsås cirka ett halvår innan det blev Kungsbacka i ett år. Efter denna GLAB-tid flyttades den till Värmland.

Lars

Ja den kom till Värmland var det för att Swebus inte hade uppdaterat medelåldern på vagnparken och VTAB krävde omedelbar föryngring då flyttade fleet upp 4 bussar från Kungälv med omnejd till Värmland med omedelbar verkan, Verkmästaren i Kungälv skrek rakt ut att ni tar de bästa bussarna men han var det ingen som lyssnade på.
De gick hela tiden i Värmland med Göteborgsklädsel men när klädseln skulle bytas ut på trasiga stolar blev det Swebustyg.

4298 i Arvika 2 feb 2006





Jacob

Citat från: Lars skrivet 27 april 2012, 18:15:19 PM


Och där emellan såg den ut såhär:

Augusti 2011



Citat från: bjorn_k skrivet 18 april 2012, 21:41:41 PM


En fråga, är det vit/gröna lackerat eller folierat?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!