Att tänka på?

Startat av bjorn_k, 06 september 2011, 19:14:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Rent hypotetisk fråga  ::)

Om jag skulle vilja byta min buss mot något större, säg en Vo B10AM-55 och det ev finns en till salu, t ex http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_B10M_55_Husbil_PB2_35771726.htm?ca=11&w=3

Vad ska jag tänka särskilt på? Fjädring, automatlåda, chassie, kringutrustning...

Forat brukar vara en guldgruva =)

yngrot

Just denna var inte länge sen den kördes ner dit den är nu..

Ja det är väl noga kolla i princip allt  inte minst hur det ser ut under med rost ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bjorn_k

Citat från: yngrot skrivet 06 september 2011, 20:03:09 PM
Just denna var inte länge sen den kördes ner dit den är nu..

Ja det är väl noga kolla i princip allt  inte minst hur det ser ut under med rost ..

ja det var väl nåt sånt scenario jag tänkte mig...  :o

undrar om denna eller den gamla gladöbussen är mest värd.... hmm...

groenis

Den vagnen förekom i en tråd för ett halvår sedan.

/Lennart

Ersa

Är du säker på att du vill ha en osmidig ledvagn? Av erfarenhet vet jag ju att dessa innebär merjobb med tätning osv. :-\

bjorn_k

Citat från: Ersa skrivet 07 september 2011, 00:03:38 AM
Är du säker på att du vill ha en osmidig ledvagn? Av erfarenhet vet jag ju att dessa innebär merjobb med tätning osv. :-\
Säker... Nej inte alls. Men eftersom andemeningen från början var fricamping så är det lockande ändå. Skillnad om jag tänkte in å j***as på trånga parkeringar osv... Sen är det nåt med den där gummilisten runt lyktorna i fram som framkallar habegäret  :P

Nåja, inget är varken sagt eller gjort. Måste ju ha råd först också... :o

Ersa

Frågan är om inte denna är ett bättre projekt. 39 000 istället för 85 000 för den gule.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Volvo_B10M__81_Skattebefriad_husbuss_35753409.htm?ca=11