SL 7028 i december 1979

Startat av Hasse L, 08 december 2021, 20:38:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Andra lördagen i advent 1979 var det ännu snöfritt ända ut på Vindö. Turen hade inte båtanslutning vid Sollenkroka brygga, så efter att sista passageraren hade stigit av blev det några fotoförsök längs den resterande sträckan. 4973 var ordinarie buss i Sollenkrokagaraget.


zjbus


Karsten


K R


zjbus

Tack för den länken med info och flera bilder på bussen, såg att Hasse L visade samma buss på forumet för 10 år sedan, bilden är bortplockad men även Camilla visade en bild som finns kvar: https://forum.omnibuss.se/index.php?topic=49056.0

Camilla


zjbus

Tack för ytterligare en bild på denna buss från samma plats, väljer förstås SvOF:s, fd. BSBV:s Scania-Vabis

Camilla

Båda bilderna är tagna vid Björknäsgaraget. jag väljer också den gula bussen.
Jag hittar tyvärr inte bilderna i min dator å jag kan inte visa dom utan att det står photobucket mitt på bilden

zjbus

Tack, fina bilder du tagit, ett enkelt val, de blå moderna plastlådorna lockar inte.
Vad jag vet lägger photobucket ut den texten på alla bilder som varit upplagda hos dom efter en viss tid, bättre så än att bilder helt plockas bort. 

K R

Hej!

Kan inte ha varit vanligt med cykelhållare på H58 som 4973 har på bilden?
Även skådas en omfattande vagnsnummermärkning i fronten på densamma!
Noterade även på den senare utlagda bilden på H65B 7068 att denna å andra sidan hade blivit av med "cykelpinnarna" i fronten.

mvh K R

Bussmicke

Jag fotade en H3 i Täbygaraget på 90-talet med liknande märkning

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

david96


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.