SL H23

Startat av Bussmicke, 06 mars 2021, 01:17:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin



Citat från: Bussmicke skrivet 06 mars 2021, 01:17:13 AM



Denna kom tillsammans med ett gäng H20:or i 56xx-serien och H23:or i 42xx-serien till Täby några år senare när Swebus tog över trafiken.
Just denna individ var dock lite jobbig att köra då bromspedalen tog längre ned än alla andra.
Den besökte verkstaden ett otal gånger pga detta, men det verkar som om avvikelsen hängde med hela bussens levnadstid.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Ola Å

Den minns jag ja.
Sedan minns jag hur jag en julhelg fick en av den modellen, sprillans ny 4295(?), det var ett rejält snöoväder och fastkörningar på massor av ställen, jag klarade mig, välfungerande antispinn, att sedan fm-radion i en ny buss inte ens gick att få in SR på var liksom petitesser.

Ulf Berlin

"Brommaplan,Åkeslund" ???/Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Det är ju din text och bild,så...
Vi övriga anser nog att Brommaplan är ett bra egennamn ;)

Fredrik Klint

Något senare 1993 (sommaren?) så bytte dessa flygbussar littera till H43, p.g.a. nyleveranser (av Säffle 2000 ledvagnar) som fick denna littera.

Robert Brink

Och när Flygbussarnas H23 var nya, så blev dom stationerade i Häggvik hos Volvo Lastvagnar. Dit Flygbussarna senare flyttade flera bussar om jag inte minns fel?

//R

admin

De inlägg som mera praktiskt/semantiskt handlade om stadsdelar, postnummer mm. i Storstockholm har fått en egen tråd som återfinns här. Ytterligare utvikningar om just det ämnet tas då bättre i den tråden då det inte har mycket med H23 att göra.