SL historia från 1990-talet 29

Startat av Bussmicke, 03 mars 2008, 23:17:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Öppnar upp arkivet för ännu en sejour..
Hoppas detta uppskattas.







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 03 mars 2008, 23:17:59 PM
Öppnar upp arkivet för ännu en sejour..
Hoppas detta uppskattas.





Äntligen!

Som jag väntat på att denna serie skulle fortsätta, mer än välkommet!

6126 flyttades i början av 90-talet från Råsta till Björknäs tillsammans med 6127-6129, samtliga målades om i SL -86 och fick senare matrisskyltar i stället för veve-veva. Mycket bra bussar som nyttjades hårt på natturerna tills dess att H23orna tog över. Nu är snart även de historia i Björknäs, och Karsten börjar känna sig gammal.. :-[

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Alltid trevligt... och början av 90-talet börjar även det bli ganska avlägset! Kul att något fångat även det i fina bilder. Som man brukar säga så är ju dagens vardagsbilder morgondagens nostalgiska guldkorn.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M224

#4
Mumma BM!

H25 6165 var ju lite speciell då det var den enda av Botkyrkas vagnar som bara hade en taklucka i främre delen av bussen.

Minns jag inte helt fel så avslutade den sitt långa liv med en krock vid backen ner mot Alby centrum och togs sedan inte i trafik något mer.  :(

Jag måste också säga att jag föredrar dessa bussar i den gamla lacken framför den nyare SL 86/94.

MGA

Kul med 6163 & 6165 efter som vi har dom igen i Botkyrka.
Men i lite nyare modell.
Fast jag föredrar dom äldre modellen  ;)
Forsätt i samma still herr BM.
///
MGA

M224

BM, du har ingen bild från samma tillfälle på H22 5942 som står bakom?  ;)

Bussmicke

Citat från: MGA skrivet 04 mars 2008, 14:16:19 PM
Kul med 6163 & 6165 efter som vi har dom igen i Botkyrka.
Men i lite nyare modell.
Fast jag föredrar dom äldre modellen  ;)
Forsätt i samma still herr BM.
///
MGA


Tack, det lovar jag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 03 mars 2008, 23:17:59 PM
Öppnar upp arkivet för ännu en sejour..
Hoppas detta uppskattas.





Detta uppskattas mycket ska du veta, 422'an är ju min gammla "sommar" linje då jag har min ena halva av päronen ute i Insjön.. Nostalgi, tack Micke..