(http://www.bussmicke.se/TEMP/H11_5882_CLH102_Stockholm_930810.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H11_5898_GUG348_Stockholm_920318.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H11_5900_KAO180_Stockholm_920510.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H11_5906_CZX196_Stockholm_930206.jpg)
Känns inte så längesedan, men så gott som alla bussar du visat i din SL-historia är ju borta nu...
Fantastiskt tidsdokument, keep them coming!
//Jonas G
U N D E R B A R T ! ! !
Riktigt fina bilder! Hinner du nå upp i 20 innan 2007 är slut...? ;D
Jodå, beror på hur länge herrn håller sig vaken i kväll...
Mycket trevligt. Har aldrig sett en H11 på en 400-linje, men uppenbarligen fick morgontidiga Nackabor åka ståndsmässigt ibland på 90-talet.
Citat från: Cero skrivet 29 december 2007, 22:24:56 PM
Mycket trevligt. Har aldrig sett en H11 på en 400-linje, men uppenbarligen fick morgontidiga Nackabor åka ståndsmässigt ibland på 90-talet.
Det varierade lite från år till år, men större delen av 90-talet körde Söderhallen tre ledvagnsomlopp på 416 och 417 med de tre mercorna 4037-4039. Ersattes av H11 vid brist på tyskar. Rena kortvagnsomlopp förekom också, främst på 409-411 och oftast med H11. Söderort var också ute på 400-linjer på morgnarna, 410 och 442 har jag för mig, oftast då med H10.
Får väl gratulera så här Långt i efterskott :). Tyvärr hade jag inte tid att vänta till bussen skulle köra fram.
Hade då tyvärr de sämsta tiderna man kan ha; Dagtidsjobb.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 00:51:52 AM
Trevligt värre, kanske inte bussen ifråga utan att den råkar vara fotad på min 30 årsdag.
//Lars
Det var inte så att en av födelsedagspresenterna var att framföra denna skönhet på 416 denna morgon då? :)
Var dörrställningen så här?
H10 1-1-1
H11 2-1-1
H12 2-2-1
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 11:24:00 AM
Nej H10 o H12 var lika
H13 hade 2-2-1
Vad var skillnaden mellan H10 och H12 då?
Citat från: Karsten skrivet 30 december 2007, 00:50:51 AM
Det varierade lite från år till år, men större delen av 90-talet körde Söderhallen tre ledvagnsomlopp på 416 och 417 med de tre mercorna 4037-4039. Ersattes av H11 vid brist på tyskar. Rena kortvagnsomlopp förekom också, främst på 409-411 och oftast med H11. Söderort var också ute på 400-linjer på morgnarna, 410 och 442 har jag för mig, oftast då med H10.
8) 4037-4039 är årmodell 1994 om jag inte minns fel. Användes som provvagnar på linje 47 i början. Tror ej att Söderhallen körde de se mycket i produktionsutbytet under 1990 talet. Sedan var de uppställda något år. Björknäs fick de en tid där blev de rödlackade. Det var fina vagnar att köra i Nacka. Jag föredrog att köra de på Nacka linjer perfekta för 50 - väg. Hög passagerar kapacitet. Hade en fast avgång på linje 414 bussen var packad fram till rutan, vid ankommst i Slussen öppnade alla dörrar och bussen var tom på ett ögonblick det gick inte lika snabbt med en Volvo H 22 att tömma vid Slussen. Så när bussmicke fotade H 11 1992 då fanns ej 4037-4039. ;D
Okej, jag kanske tog i lite grann där. Men åtminstone två tidtabellsperioder gick 4037-4039 på 416/417 på morgnarna, då stationerade i Söderhallen.
snygga bussar minns knappt det året kommer den del 21 innan året år slut bussmicke ::)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 11:40:41 AM
CR resp CN 112
Trodde jag kunne svära att jag sett bilder på CR112 med dörr 2-2-1 men minnet spelar väl en ett spratt!