Huvudmeny

Keolis 4794...

Startat av P.Ek, 05 augusti 2013, 13:07:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

...sågs igår kväll på linje 62. Dessa (4788-4795) verkar flyttas runt bland Keolis områden mest hela tiden. Eftersom den gick på linje 62 borde den tillhöra Hornsberg för tillfället.


//P.Ek

Walter

Har ju varit uppgifter tidigare att (några av) dessa vagnar är kampanjvagnar så de rullar väl i de områden där ordinarie bussar är hos Scania.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: P.Ek skrivet 05 augusti 2013, 13:07:18 PM
...sågs igår kväll på linje 62. Dessa (4788-4795) verkar flyttas runt bland Keolis områden mest hela tiden. Eftersom den gick på linje 62 borde den tillhöra Hornsberg för tillfället.


//P.Ek

4791 (eller om det var 4793) sågs på 53:an häromdan med...

Göran Nilsson

Citat från: virtual1 skrivet 05 augusti 2013, 15:15:00 PM
4791 (eller om det var 4793) sågs på 53:an häromdan med...

Och 4790 gick på 52:an i lördags.

J0han

4788-4794 är stationerade i Hornsberg, dock bara tillfälligt, jag antar att vi har dom kärrorna för vi har väldigt stor vagnbrist.

DEB

Citat från: Johan Ek skrivet 05 augusti 2013, 16:49:52 PM
4788-4794 är stationerade i Hornsberg, dock bara tillfälligt, jag antar att vi har dom kärrorna för vi har väldigt stor vagnbrist.

Även under sommaren? Hur kommer det sig?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

J0han

Citat från: DEB skrivet 05 augusti 2013, 21:38:02 PM
Även under sommaren? Hur kommer det sig?

Jag har ingen aning, vet bara att det står ett 20tal trasiga bussar på depån

Martin Maltkvist

I lördags fick jag åka med just 4791 på 53:an.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ivo

Hornsberg fick ju köra vidare med H 18 trots att vagnarna är för gamla. Reservdelar saknas & reparationerna blir dyra. Frågan om nya buss depåer verkar inte heller vara löst allt blir bara mer o mer provisoriskt. Dessutom i väntan på vem som ska få köra city(o Lidingö) from augusti 2014 så blir det ju osäkert med nya vagn inköp. Man tager vad man haver  :)
Ivo

Bussmicke

Jag hoppas Fredrik Gelin eller Ted S vet hur länge de kommer rulla i innerstan. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Adrian Langemar

Varför lånar man inte ut 47xx-vagnar med dubbeldörr fram till innerstan istället?

J0han

Citat från: Adrian Langemar skrivet 06 augusti 2013, 16:15:42 PM
Varför lånar man inte ut 47xx-vagnar med dubbeldörr fram till innerstan istället?

Dom ingår i avtalet med SSV och är väldigt svåra att låna ut till andra garage

DEB

4795 är i Handen i alla fall, sågs idag.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Adrian Langemar

Hur var det nu med interna förkortningar...

Inte för att jag förstår meningen med dubbeldörr fram i innerstan, men varför anser man att det är viktigare att entrepenörerna håller bussarna i rätt trafikområde än att bussarna upfyller standarden som krävs i avtalet?

Cero

Citat från: Adrian Langemar skrivet 06 augusti 2013, 18:49:20 PM
Hur var det nu med interna förkortningar...

Inte för att jag förstår meningen med dubbeldörr fram i innerstan, men varför anser man att det är viktigare att entrepenörerna håller bussarna i rätt trafikområde än att bussarna upfyller standarden som krävs i avtalet?

Det här är väl en av baksidorna med den upphandlade trafik vi har. Det är viktigare att följa avtalet till punkt och pricka än att lösa den totala trafiksituationen på det sätt som ger bäst kundupplevelse och total nytta. Detta är knappast Keolis fel eller problem; man gör helt enkelt så som man kontrakterats av uppdragsgivaren, dvs SL, att göra.

Att ha dubbeldörr fram är en fördel vid stora trafikmängder, men nyttan har kanske avtagit i och med att SL endast har kortläsare på höger sida i entrén. Alltså kan bara en person i taget gå på bussen oavsett hur stor dörröppningen är.