Huvudmeny

Maximalt Maxcilöst

Startat av Peter Öden, 19 april 2008, 09:29:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Efter sommarperioden kommer "tyvärr" det inte finnas några Scaniabussar i Gävles
tätortstrafik. De kvarvarande Scania Maxci kommer att försvinna från Gävle och det
blir bara Vlo 8700-LE och B 10B-LE Säffle i trafik.

Mvh Peter Ö

Kvarne

Citat från: Peter Öden skrivet 19 april 2008, 09:29:00 AM
Hej !

Efter sommarperioden kommer "tyvärr" det inte finnas några Scaniabussar i Gävles
tätortstrafik. De kvarvarande Scania Maxci kommer att försvinna från Gävle och det
blir bara Vlo 8700-LE och B 10B-LE Säffle i trafik.

Mvh Peter Ö

Vart skickas Maxci-vagnarna? NNT? Skrot? Eller till någon annan stad?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Citat från: Peter Öden skrivet 19 april 2008, 09:29:00 AM
Hej !

Efter sommarperioden kommer "tyvärr" det inte finnas några Scaniabussar i Gävles
tätortstrafik. De kvarvarande Scania Maxci kommer att försvinna från Gävle och det
blir bara Vlo 8700-LE och B 10B-LE Säffle i trafik.

Mvh Peter Ö

Underbart, det bästa som hänt Gävle på årtionden..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mattias Andersson


Jag lider med hela Gävle.... :'(

Peter Öden

Hej !

Som kuriosa kan nämnas att det sedan sent 40-tal funnits Scaniabussar i stadstrafiken.
Till skillnad mot en viss skribent kommer man sakna Scaniabussarna.

Mvh Peter Ö

Jona

Citat från: Peter Öden skrivet 19 april 2008, 10:29:41 AM
Hej !

Som kuriosa kan nämnas att det sedan sent 40-tal funnits Scaniabussar i stadstrafiken.
Till skillnad mot en viss skribent kommer man sakna Scaniabussarna.

Mvh Peter Ö

Jag kommer sakna dom och inte kommer jag och hinna dit och ordna fler bilder häller. Maxci och Gävle hör som ihop.... Varje gång jag passerat Gävle har man alltid sett mer eller mindre minst 1 Maxci.

1997 i augusti var jag på cykelsemester och passerade då Gävle. Fotade inte bussar på den tiden men däremot åkte man buss en hel del för vi hade vildag i Gävle. Råkade tyvärr vara cityfest i stan samtidigt och folk överallt. Men på varje linje sprutade Maxci-bussar, i den äldre röda färgsättningen med gula ränder.

Nostalgi nu, minns det som om det var idag och inte för 11 år sedan....

PS vi hade tältet på campingen Bönan så till och från staden åkte vi med dåvarande linje 5. Med Maxci där också....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 19 april 2008, 09:56:43 AM
Vart skickas Maxci-vagnarna? NNT? Skrot? Eller till någon annan stad?

Hallå planeringsavdelningen! Jag vet om en stad i norr där vikariebussar lär behövas juni-dec, och som vars förare gladeligen tar emot dem! ;) Hur många MaxCi är det som försvinner från Gävle totalt?

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2008, 09:58:49 AM
Underbart, det bästa som hänt Gävle på årtionden..


Tråkigt för Gävle, MaxCi är en väldigt trevlig buss det är vi många som tycker ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: Peter Öden skrivet 19 april 2008, 10:29:41 AM
Till skillnad mot en viss skribent kommer man sakna Scaniabussarna.

Denne skribent är dock i minoritet, både på detta forum samt ute i livet. T.o.m i Östersunds-Posten skrev en vanlig (icke bussintresserad) resenär att han tyckte att Orusttrafikens inlånade blå vikarie-MaxCi i Östersund kändes rymligare och bekvämare än de vanliga gula OmniLinkarna. När det gäller bussförare har jag ännu inte träffat på en kollega som ogillat en MaxCi (förutsatt att det inte gäller en individ som drabbats av mångårigt slitage och bristfälligt underhåll).

David S

Citat från: Verspieder skrivet 19 april 2008, 12:51:26 PM
Hallå planeringsavdelningen! Jag vet om en stad i norr där vikariebussar lär behövas juni-dec, och som vars förare gladeligen tar emot dem! ;) Hur många MaxCi är det som försvinner från Gävle totalt?

Så vitt jag vet så är det fyra MaxCi vagnar kvar i Gävle. Dessa är Swebus 0589, 0600, 0601, 0603.

För övrigt så är MaxCi en av mina absoluta favoriter. Det kommer att kännas tomt utan våra MaxCi... :'(

Kinslayer

Och snart försvinner 3 av våra MaxiC i Skövde också tyvärr.  :'( Finns bara 2 kvar sen och dess dagar är väl räknade också kan jag tänka mig. Blir Citaro eller MAN som ersätter ( vet inte riktigt vilket,olika svar vem man frågar )

virtual1

Citat från: David S skrivet 20 april 2008, 11:39:03 AM
Så vitt jag vet så är det fyra MaxCi vagnar kvar i Gävle. Dessa är Swebus 0589, 0600, 0601, 0603.

För övrigt så är MaxCi en av mina absoluta favoriter. Det kommer att kännas tomt utan våra MaxCi... :'(

Var försvann 4347? - glömde du den? =) - enl. VV står den som i trafik i Gävle... - o ska den bort med alltså isf?

Walter

Citat från: David S skrivet 20 april 2008, 11:39:03 AM
Så vitt jag vet så är det fyra MaxCi vagnar kvar i Gävle. Dessa är Swebus 0589, 0600, 0601, 0603.

För övrigt så är MaxCi en av mina absoluta favoriter. Det kommer att kännas tomt utan våra MaxCi... :'(

0589 såldes redan förra hösten till Busmarket
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

#13
Citat från: Kinslayer skrivet 20 april 2008, 13:03:13 PM
Och snart försvinner 3 av våra MaxiC i Skövde också tyvärr.  :'( Finns bara 2 kvar sen och dess dagar är väl räknade också kan jag tänka mig. Blir Citaro eller MAN som ersätter ( vet inte riktigt vilket,olika svar vem man frågar )

0814,0815,0818 har jag noterade på Skövde. Är 0821, 0822 och 0823 kvar i Falköping eller försvann dom när gasbussarna kom?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kinslayer

0821 är kvar i Falköping. 0822 och 0823 har vi i Skövde och det är väl dom som kommer vara kvar sen antar jag