Huvudmeny

Odenplan [Bilder]

Startat av bjalle, 14 april 2008, 21:03:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 21:50:37 PM
Ovanligt, var kan den annars tänkas vara ?
Har aldrig sett den på exv. 676 eller annan Norrtäljelinje.

Förekommer ganska ofta på 676; kanske inte just 8190, men vagntypen.

j-a

8190 kom senast från Malung,innan dess gick den i Piteå

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 15 april 2008, 21:58:16 PM
Förekommer ganska ofta på 676; kanske inte just 8190, men vagntypen.

Men det är just 8190 jag är mest intresserad av,  82-ditona har man sett sig trött på sedan länge..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 22:58:01 PM
Men det är just 8190 jag är mest intresserad av,  82-ditona har man sett sig trött på sedan länge..

8190 används mest i ren beställningstrafik, men är SL-röd och -utrustad för att kunna meranvändas i förstärkningstrafik på lämpliga linjer.

/Ted

Ulf Rådeström

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 april 2008, 22:32:22 PM
Andra, i synnerhet sådana som aldrig själva visat en bild i Bussnack någonsin, må tycka vad de vill men jag tycker i alla fall att detta är rena mästerverk. Jag var ju själv i Stockholm den dagen och vet hur erbarmerliga ljusförhållandena var. Och man ser tillräckligt mycket av miljön runt om utan att därför typbilden på bussen går förlorad.




Håller med fullkomligt!
Bilderna är alldeles utmärkta! JDS må tycka vad han vill om beskärning eller hur långt ifrån man ska - men fotografen har full rätt att fota precis som han vill...må det vara trafikbilder eller typbilder.

Björn - du fotar super - och bilder i regn blir rätt bra färgmässigt...även om det är blött o kallt :-)

JDS kanske borde lägga ut lite av sina mästerverk själv istället för o komma här o gnälla och sprida dumma kommentarer - så kan vi se hur hans egna alster är!

JDS

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 16 april 2008, 13:57:14 PM
Håller med fullkomligt!
Bilderna är alldeles utmärkta! JDS må tycka vad han vill om beskärning eller hur långt ifrån man ska - men fotografen har full rätt att fota precis som han vill...må det vara trafikbilder eller typbilder.

Björn - du fotar super - och bilder i regn blir rätt bra färgmässigt...även om det är blött o kallt :-)

JDS kanske borde lägga ut lite av sina mästerverk själv istället för o komma här o gnälla och sprida dumma kommentarer - så kan vi se hur hans egna alster är!

Det där har jag redan förklarat, se ovan. Du är nog bara sur på mig för att jag sade emot dig i en annan tråd.

bjalle

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 16 april 2008, 13:57:14 PM
Håller med fullkomligt!
Bilderna är alldeles utmärkta! JDS må tycka vad han vill om beskärning eller hur långt ifrån man ska - men fotografen har full rätt att fota precis som han vill...må det vara trafikbilder eller typbilder.

Björn - du fotar super - och bilder i regn blir rätt bra färgmässigt...även om det är blött o kallt :-)

JDS kanske borde lägga ut lite av sina mästerverk själv istället för o komma här o gnälla och sprida dumma kommentarer - så kan vi se hur hans egna alster är!

Tackar så mycket Uffe!
Tur att ni tycker bilderna blev bättre än vad jag gör men så är det väl alltid att man tycker andras bilder är bättre än sina egna.

Yujin Zhang

CitatJDS kanske borde lägga ut lite av sina mästerverk själv istället för o komma här o gnälla och sprida dumma kommentarer - så kan vi se hur hans egna alster är!

Nu vet jag inte vad Björn ville få för respons när han lägger ut bilder, men för mig så lägger jag ut bilder delvis för att motta kritik (förhoppningsvis formulerat i ett positivt sätt). Har du problem med att folk kritiserar varandra så vet jag inte vad det är för värld du lever i...

Jag ser inte JDS kommentar som gnäll, han skrev ju trots allt "Om....."

Vet inte ens varför vi måste sänka så här lågt...allt började ju med en positiv kritik från JDS sen var man bara tvungen att kasta skit på varandra...ta det via PM istället, inte här.

bjalle

Citat från: Yujin Zhang skrivet 16 april 2008, 20:02:08 PM
Nu vet jag inte vad Björn ville få för respons när han lägger ut bilder, men för mig så lägger jag ut bilder delvis för att motta kritik (förhoppningsvis formulerat i ett positivt sätt). Har du problem med att folk kritiserar varandra så vet jag inte vad det är för värld du lever i...

Jag ser inte JDS kommentar som gnäll, han skrev ju trots allt "Om....."

Vet inte ens varför vi måste sänka så här lågt...allt började ju med en positiv kritik från JDS sen var man bara tvungen att kasta skit på varandra...ta det via PM istället, inte här.

All kritik är välkommen för mig, visst är positiv trevligare men självklart även negativ kritik (i viss mån) är välkommen, annars lär man sig ju inte.

Ulf Rådeström

Citat från: JDS skrivet 16 april 2008, 16:55:37 PM
Det där har jag redan förklarat, se ovan. Du är nog bara sur på mig för att jag sade emot dig i en annan tråd.

Nejdå, men har man lite sne verklighetsförankring emellanåt får man räkna med att bli motsagd, det är ju trots allt ett diskussionsforum, eller hur?  :)

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 14 april 2008, 21:03:33 PM


Nu är jag dålig på miljözonen, men ligger inte Odenplan inom denna? Är i så fall 8190 godkänd enligt stadens miljö- och längdkrav?

Skalman

Det går att eftermontera avgasreningsutrustning, och efter insänt intyg
om detta få dispens av Trafikkontoret för ytterligare år. Vad gäller
längdkravet så är det sällan problem att få dispens för en beställnings-
körning.

j-a

Det satt CRT filter på 8190 när den gick i Malung