Bilder från Seklitas med Ske-buss 048 och viktig info om RSS

Startat av Patrik, 20 mars 2008, 10:10:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasse i Bdn

Alviks 16 fd Skelefteåbuss
Ersmäs Taxi fd Sune Larsson

Yujin Zhang

CitatEn liten fråga, varför namnger du vissa bussar som Connex och vissa som Veolia? Är inte alla Veolia?

CitatVissa blev sålda till Seklitas och Bus Trade Center innan den 1 dec 2006 (rätt datum?) så dom hann aldrig bli Veolia.

Då får jag ställa en följdfråga,
Varfr skriver du inte Seklitas om de redan är sålda till Seklitas? Medan jag skriver kom jag på att du kanske vill visa var de kom ifrån, men isf borde man väl åtminstone skriva f.d. framför (t.ex. f.d. Veolia....)?

Nu har jag iofs inte kollat på varenda vagn på CBR så jag vet inte om det är fallet för alla vagnar.

virtual1

Citat från: Patrik skrivet 20 mars 2008, 10:10:52 AM
Jag åkte till Seklitas för att fota Skelleftebuss 048 som nu är exporterad.

Ah, den var inte där då jag var o plåtade för ett par veckor sen, synd :-( - men du fick inte GUB 202 och 203 på bild? :-D

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 21 mars 2008, 22:24:48 PM
Ah, den var inte där då jag var o plåtade för ett par veckor sen, synd :-( - men du fick inte GUB 202 och 203 på bild? :-D

Den kom ju dit från Skellefteå bara ett par dagar tidigare så det var inte så konstigt, 203an fick jag på bild, finns på hemsidan men 202an stod lite otillgängligt.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Verspieder skrivet 20 mars 2008, 16:23:30 PM
Trevlig skyltning!  :)

Gillade också skyltningen. Särskilt kombinationen av sjusegment och rulle :)

Johan B

Citat från: Patrik skrivet 20 mars 2008, 18:41:31 PM
Borde varit denna: http://www.bustradecenter.com/ads.php?id=275
Vet dock inte exakt vilken det är.

Strömstad Tanum Buss FKB065, Scania K124 Carrus Star 502 1999. Fd Strömstadsexpress.

Ersa

Citat från: S Svensson skrivet 20 mars 2008, 18:35:46 PM
Vilken buss var granne med Connex 0045? Den blåfärgade !!

Regel nr 1 vid bussfotografering: Fota alltid "bussen bredvid" den buss du fotar!  ;D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 24 mars 2008, 07:08:20 AM
Regel nr 1 vid bussfotografering: Fota alltid "bussen bredvid" den buss du fotar!  ;D

Eftersom alla frågar om bussen bredvid så räcker det ju att fota den.  :o
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Patrik

Den bussen stod bakom en annan så hade jag tagit en bild på den hade jag bara slängt den bilden.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 mars 2008, 10:25:35 AM
Eftersom alla frågar om bussen bredvid så räcker det ju att fota den.  :o

Eller sudda bort den så slipper man sånna frågor..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus

Idag såg jag Skelleftebussen igen och nu i Sälen, så den verkar redan vara i trafik som skidbuss.

Krille

Citat från: Magnus skrivet 24 mars 2008, 15:43:14 PM
Idag såg jag Skelleftebussen igen och nu i Sälen, så den verkar redan vara i trafik som skidbuss.

Ser fram emot bilder !

/K

Fredrik Mattsson

Citat från: Kvarne skrivet 20 mars 2008, 13:13:30 PM
Skelleftebuss 048 är såld till Jensen Buss i Norrland. Alltså ej lämnat landet...än...

Men nu har den väl lämnat landet, stannar den i Estland, eller fortsätter den öster ut?