Västerås 30/1 2020

Startat av Bussmicke, 30 januari 2020, 19:12:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin


pnott

Citat från: Ulf Berlin skrivet 30 januari 2020, 19:36:30 PM
"Finnslätte" :P/Ulf

En av bussarna som köptes begagnade från Skelleftebuss. De flesta är inte ens stripade utan helvita. Och styrningen av displayerna är... sådär...

Boggi på linje 3 hör förresten inte till vanligheterna.

Men fina bilder, såklart, Micke.

Bussmicke

Citat från: pnott skrivet 30 januari 2020, 20:12:39 PM
En av bussarna som köptes begagnade från Skelleftebuss. De flesta är inte ens stripade utan helvita. Och styrningen av displayerna är... sådär...

Boggi på linje 3 hör förresten inte till vanligheterna.

Men fina bilder, såklart, Micke.

För några dagar sen var en ute på linje 1 såg jag. Har gått boggit på 3:an tidigare


En bild från kvällspromenaden igår..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Vad fyller alla hjärtan som hänger där för funktion?

Bussmicke

Citat från: zjbus skrivet 30 januari 2020, 23:02:26 PM
Vad fyller alla hjärtan som hänger där för funktion?

Det är vinterbelysning - sprider ljus och glädje! Toppen att de sitter uppe under större delen av den mörka årstiden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2020, 12:57:05 PM
Det är vinterbelysning - sprider ljus och glädje! Toppen att de sitter uppe under större delen av den mörka årstiden.
Ok, ja det är ju trevligt men har aldrig sett liknande ljusarrangemang när julen är över.

Bussmicke

En person i en Facebookgrupp om Västerås skrev:  Har nu varit i kontakt med kommunen.
Man skiljer på jul belysning som granar m.m det är borta. Men Vinterbelysningen som den kallas kommer att finnas till mitten av mars.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2020, 22:18:01 PM
En person i en Facebookgrupp om Västerås skrev:  Har nu varit i kontakt med kommunen.
Man skiljer på jul belysning som granar m.m det är borta. Men Vinterbelysningen som den kallas kommer att finnas till mitten av mars.
Ok, tack för info.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2020, 20:57:11 PM
För några dagar sen var en ute på linje 1 såg jag. Har gått boggit på 3:an tidigare

Bussbrist igen som gör att de måste vara kreativa i bussutsättningen?
Såg förresten att Svealandstrafiken budgeterar för inköp av 15 regionbussar för Västmanland i år.

Bussmicke

#10
Citat från: pnott skrivet 01 februari 2020, 09:36:23 AM
Såg förresten att Svealandstrafiken budgeterar för inköp av 15 regionbussar för Västmanland i år.

Kors i taket. Hej då Omniexpressochg stadsbussar på landsbygd?
Skräll om man Inte köper MAN....

Hur går det med anskaffningen av elbussar då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 01 februari 2020, 23:11:17 PM
Kors i taket. Hej då Omniexpressochg stadsbussar på landsbygd?
Skräll om man Inte köper MAN....
Det lär nog bli MAN, ja. Finns säkert optioner i fjolårets köp. Småtråkigt måste man väl säga.
Citat
Hur går det med anskaffningen av elbussar då?
Det blir nog tidigast 2021. Kvarnarna maler inte snabbt direkt.


Bussmicke

Citat från: pnott skrivet 02 februari 2020, 16:11:34 PM
Det lär nog bli MAN, ja. Finns säkert optioner i fjolårets köp. Småtråkigt måste man väl säga.

Småtråkigt är bara förnamnet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.