Huvudmeny

Nytt till Lund.

Startat av Mattias Petersson, 28 april 2023, 20:33:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Buss_Lund


B8RLE

Tänk om de numreras också i 41xx, som Sthlm-elbussarna. ;D
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

homer

Mer troligt som elbussarna i Göteborg som levererades samtidigt

virtual1

Om Keolis gör som de brukar kommer de få en ny nummerserie då de är i annat område. Min gissning är att de kommer heta 1xxx-något.

Buss_Lund

Hej
Vet någon om Våra nya MAN lions city 12E ska börjar leverera ?
Kommer dem blir exakt samma som Malmös MAN 12E?

Bussmicke

#6
Min gissning är 24-serien med tanke på 23 finns i Göteborg men jag vill inte spekulera utan jag väntar och ser tills jag kommer till Lund i augusti.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Keolis 2351 provkörs idag i Lund. Den är ju normalt sett hemmahörande i Göteborg.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Det blir 18xx serie nummer som Lunds nya bussarna ska ha.

virtual1

Haha, jag anade det! =D

Walter

Provkörning/utbildning är nu påbörjad och de nya börjar kunna ses runt om i staden.

Samtidigt barkar Vy börja stripa av de gamla bussarna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 05 juni 2023, 21:45:53 PMSamtidigt barkar Vy börja stripa av de gamla bussarna.

När det är två månader kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2023, 23:04:14 PMNär det är två månader kvar?

Den 20 augusti 2023 keolis ta över Lund stadsbusstrafiken. Den 19 augusti vybuss kör sista dag tror jag

Bussmicke

Tar man inte över Måndag 21/8?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Sommartidtabellen tar slut den 19/8.
Vissa byter tabell en söndag, andra på måndagar. Decemberskiftet är alltid en söndag.