Nya Handenterminalen

Startat av Elliott_p, 12 april 2021, 20:26:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elliott_p






Nobina 7266


Nobina 2486


Nobina 3153 med en glad chaufför som gör en tumme upp.

homer

Den nya terminalen är tydligen förbjuden för Gas, El och hybridbussar.... SL verkar backa in i framtiden...

Bussmicke

Tydligen glömde man byta namn...

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Haha vilken skräll!  ::)

Synd att förbudet inte gällde trista boggibussar också. :P

Niclas Wennerlid

Citat från: Elliott_p skrivet 12 april 2021, 20:26:42 PM


Nobina 3153 med en glad chaufför som gör en tumme upp.


Det där är en av Södertörns gladaste bussförare och lite av en lokalkändis :-)

https://www.mitti.se/min-lokala-hjalte/snackige-per-ser-till-att-livet-rullar-pa-for-tyresoborna/lmsdu!6079095/

// Niclas

ks

Citat från: Bussmicke skrivet 12 april 2021, 20:44:41 PM
Tydligen glömde man byta namn...

//Bussmicke
www.bussmicke.se


Tror baktanken med det behållna namnet på skyltarna är för att det är en terminal som ligger i Handen, själva STATIONEN ligger ju inte där inne,,,, tänker jag... Adressen är ju också Handenterminalen.
Mvh
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Ersa

Östra Station, Stockholms Östra och Tekniska högskolan ligger ju alla tre på samma plats, medan bussarna dit bara skyltas Stockholm. Fyra olika namn alltså.
Således funkar det nog bra i Handen, där bara två namn på samma plats ska användas samtidigt.

roggek

Citat från: Elliott_p skrivet 12 april 2021, 20:26:42 PM





Vilken häörlig värmestuga för Haninges vilsna ungdomar. Nu behöver de inte driva runt i Haninge Centrum längre. Och gratis "gräskissoarer" har man fixat oxå...

Burr för att vänta på bussen där en sen fredag/lördagkväll...

igel

Citat från: Ersa skrivet 13 april 2021, 03:33:00 AM
Östra Station, Stockholms Östra och Tekniska högskolan ligger ju alla tre på samma plats, medan bussarna dit bara skyltas Stockholm. Fyra olika namn alltså.
Således funkar det nog bra i Handen, där bara två namn på samma plats ska användas samtidigt.
Även den Södra stationen har ett lika förvirrande namn.
https://www.mitti.se/nyheter/vad-heter-egentligen-sodra-station/reprad!avXFE2QZTDic8efxoPV4pA/

Nisse Bökelund

Samma sak i Sundbyberg. Sundbybergs Torg- eller
Sundbybergs Centrum, beroende på om man kommer
med buss eller Tvärbanan. Däremot inte Sundbybergs
station som ligger på samma plats.

Buzzlover

Varför väljer man att ha "Handens station" på två rader när det lätt får plats på en rad?
Mickes påpekande är ju befogat, bussarna skyltar "Handens station" medans terminalen skyltar "Handenterminalen"
Går man på det Ersa säger borde ju bussarna enkelt skylta "Handen" alternativt "Haninge"
Förvirring kommer kunna uppstå.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Vagnskada

Som allt som oftast numera är ambitionsnivån på offentliga byggnader och platser av halvdan karaktär. Finns det inget annat än grå, slät betong att bygga av? Inga arkitekter med konstnärliga idéer kring gestaltning att anlita? Självklart finns det, men det verkar ju bara vara mammon som styr. Varför inte försöka skapa en plats som folk vill vistas på, och känner stolthet över?

virtual1

Ja, den korridoren där var ju allt annat än munter, riskerar nog helt klart att både användas av mindre trevliga personer för skumraskaffärer och gäng som bara hänger där... *suck*

Ersa

Lite lätt ironiskt att designen från dåvarande kommunistiska Östeuropa överlevt murens fall just här i Sverige.
Angående förvirring börjar fler och fler påstigande på 639 och 676 vid Roslags Näsby och Danderyds sjukhus fråga vad det skyltade "Stockholm" betyder mer specifikt. Jag förstår deras förvirring.