Norrköping Linjerna 102+103

Startat av AGR, 28 september 2012, 09:27:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR

 Från Östgötatrafikens hemsida.

Ingen ersättningstrafik för spårvagnstrafiken

Skyddsombudet på Veolia transport har stoppat all busstrafik på linje 102 och 103, som normalt ska ersätta spårvagnstrafiken i Norrköping. Som orsak anger skyddsombudet den pressade arbetssituationen för förarna.

Veolia Transport, som är förarnas arbetsgivare och officiell mottagare av skyddsstoppet, har kontaktat Arbetsmiljöverket och krävt att de omgående ska häva skyddsstoppet.

Arbetsmiljöverket har kallat inblandade parter till ett möte under morgonen för att därefter fatta beslut i frågan.

Övriga busslinjer går som vanligt.

Drabbade resenärer hänvisas till Östgötatrafikens resegaranti som ger ersättning för resa med egen bil eller taxiresor upp till 400 kr.

Östgötatrafiken beklagar situationen för alla drabbade resenärer men vi kan för närvarande inte beordra in några andra bussar innan Arbetsmiljöverket har fattat sitt beslut.

Mvh AGR

AGR

#1
Citat från: AGR skrivet 28 september 2012, 09:27:00 AM
Från Ötgötatrafikens hemsida
Ingen ersättningstrafik för spårvagnstrafiken

Skyddsombudet på Veolia transport har stoppat all busstrafik på linje 102 och 103, som normalt ska ersätta spårvagnstrafiken i Norrköping. Som orsak anger skyddsombudet den pressade arbetssituationen för förarna.

Veolia Transport, som är förarnas arbetsgivare och officiell mottagare av skyddsstoppet, har kontaktat Arbetsmiljöverket och krävt att de omgående ska häva skyddsstoppet.

Arbetsmiljöverket har kallat inblandade parter till ett möte under morgonen för att därefter fatta beslut i frågan.

Övriga busslinjer går som vanligt.

Drabbade resenärer hänvisas till Östgötatrafikens resegaranti som ger ersättning för resa med egen bil eller taxiresor upp till 400 kr.

Östgötatrafiken beklagar situationen för alla drabbade resenärer men vi kan för närvarande inte beordra in några andra bussar innan Arbetsmiljöverket har fattat sitt beslut.

Mvh AGR

Mera från Östgötatrafikens hemsida.
Ersättningsbussarna rullar igen!

Arbetsmiljöverket har nu hävt skyddsombudsstoppet vilket innebär att vi omgående återupptar busstrafiken på linje 102 och 103 i Norrköping.

Ca kl 11.00 räknar vi med att alla bussar ska vara ute i trafik igen. Fram till dess kan det förekomma förseningar.

Vi är verkligen ledsna över det besvär som stoppet har skapat för våra resenärer i Norrköping.

Måndagen den 8 oktober börjar spårvagnarna åter rulla i Norrköping igen och vi längtar verkligen tills dess.

admin

I sådana här fall där man citerar direkt från hemsidan skall källan anges. I det här fallet är det alltså Östgötatrafikens hemsida.

/admin

Bussmicke

Citat från: admin skrivet 28 september 2012, 11:31:18 AM
I sådana här fall där man citerar direkt från hemsidan skall källan anges. I det här fallet är det alltså Östgötatrafikens hemsida.

/admin

Han skrev ju Från Östgötatrafikens hemsida i början vad jag kan se

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Men vilka busstyper går det på ersättningsbussarna för spårvagn? Är det nya eller gamla bussar Veolia har?
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 30 september 2012, 01:15:43 AM
Han skrev ju Från Östgötatrafikens hemsida i början vad jag kan se

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Det är tillagt efter admin:s påpekande. Men det är ju bra i alla fall!

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Oskar A

Den senaste tiden lär man visserligen även ha kört med MAN-ledbussar ur den ordinarie flottan men åtminstone första veckorna var det uteslutande B10L-CNG samt några B7LA ur Norrköpings gamla vagnpark som gällde. Då åtminstone linje 102 är hårt belastad hela trafikdygnet tycker man att man skulle kunna haft en högre andel ledbussar; de gamla ledbussarna från Linköping hade kanske inte varit så dumt.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Idag var det bara från gamla vagnparken samt en MAN boggi från Nobina

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.