Finn ett fel, klara färdiga Gå...

Startat av Bussmicke, 05 juni 2011, 13:00:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Fox skrivet 05 juni 2011, 22:17:19 PM
I mitten bussen har chaffören inte händerna på ratten utan bakom nacken...

Inget fel med det i en stad där alla gröna bussar mestadels står stilla vid rött ljus...

Rickardo

Bussen till vänster ska bort. De andra två har 7, 8 och 9 i registeringsskylten (dock inte i samma ordning)

Bussmicke

Citat från: Muk skrivet 05 juni 2011, 13:34:50 PM
Allt annat än gröna bussar i Uppsala känns puckat?  ;D

Exakt, reklam är vedervärdigt fult.

Det var underhållning att läsa era svar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Citat från: Rickardo skrivet 06 juni 2011, 00:08:09 AM
Bussen till vänster ska bort. De andra två har 7, 8 och 9 i registeringsskylten (dock inte i samma ordning)

Vilket förvisso passar in väldigt bra på linjenumren :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fox

Citat från: Ersa skrivet 05 juni 2011, 23:03:18 PM
Inget fel med det i en stad där alla gröna bussar mestadels står stilla vid rött ljus...

Haha...så rätt så!!
Men ja tänkte att de ser fel ut i bilden inte att det är fel på föraren...hmm va konstigt de lät nu då  ;)

Ersa

Citat från: Fox skrivet 06 juni 2011, 07:52:43 AM
Haha...så rätt så!!
Men ja tänkte att de ser fel ut i bilden inte att det är fel på föraren...hmm va konstigt de lät nu då  ;)

Vi kan enas om att det är trafikljusen det är fel på! ;D

Mats Karlsson

Handen på hjärtat, det egentliga felet är att ingen av bussarna är Scania. Eftersom det är nationaldagen idag slår jag ett slag för det svenska och Scania. Företaget Scania har funnits sedan 1891 och gått med vinst varje år sedan ca 1932. Kan det bli mer svenskt?!

Utmaning och uppmaning till hovfotograf Bussmicke idag: försök fota tre Scania på parad, rad eller bredd idag 6 juni, gärna flaggprydda! Det skulle vara trevligt.

Jacob

Bussen i mitten har nyare modell av MAN-märke!

De har alla olika storlek på intercooler.

Den till vänster har ingen sittplats i "strykbrädan" (rullstolsryggen)

Den till vänster går inte till Gottsunda

Den i mitten saknar GUB-dekal i fronten

Om man bortser från den röda reklamen har den i mitten en annan nyans av grönt i lacken.

Den i mitten har endast 3 platser längst bak, medan de andra två har 4

Den till vänster har ingen liten extraspegel på högerspegeln (i bussens färdriktning)

De har alla olika modell/färg på papperskorgarna i bussen

Den till vänster har ingen barnvagnsplats på vänster sida (i bussens färdriktning)

Alla andra skillnader har ni ju andra dragit ;) sorry om jag drog upp lite för många skillnader, kunde inte låta bli :)

Som Bussmicke sa, så var det väldigt underhållande att läsa kommentarerna :P
Kul att du fotade Linje 9 :) med rätt destination också :D
Och Micke, snyggt att du fått med blinkersen på de två svängande bussarna, blev riktigt snyggt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!