Busworld 2009, Van Hool Hydrogen Fuel Cell

Startat av Niclas Rosenius, 31 januari 2010, 15:14:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Den hemska ratttypen har jag använt en hel del.... och även många andra här då bussen såldes i rätt många ex men nu är det väl bara GUB som har såna kvar???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 31 januari 2010, 21:38:27 PM
Den hemska ratttypen har jag använt en hel del.... och även många andra här då bussen såldes i rätt många ex men nu är det väl bara GUB som har såna kvar???

   Japp, det tror jag.

   Men vi har dom bara kvar några månader till  ;D

   Sen kommer dom ersättas av 8 nya korta Lion´s City M.

   //Niclas

michael k

ser inget fel på ratten
rund och värkar  gå att vrida åt båda hållen ;D
backspeglar?tittar någon i dom?

Björn Ax

Citat från: michael k skrivet 31 januari 2010, 22:10:20 PM
ser inget fel på ratten
rund och värkar  gå att vrida åt båda hållen ;D
backspeglar?tittar någon i dom?

Måste ju se fin ut också. :P
Man e väl utseendefixerad. :D

Ja backspeglarna är väldigt viktiga.
Gillar inte neoplan och MAN's placering av dom. Jag sitter på ett sånt sätt att trafiken från vänster skyms ganska mycket när man kommer fram till nån korsning eller rondell.

Scania och denna buss har bra placering.

SimonB

Citat från: Björn Ax skrivet 31 januari 2010, 22:15:45 PM
Måste ju se fin ut också. :P
Man e väl utseendefixerad. :D

Ja backspeglarna är väldigt viktiga.
Gillar inte neoplan och MAN's placering av dom. Jag sitter på ett sånt sätt att trafiken från vänster skyms ganska mycket när man kommer fram till nån korsning eller rondell.

Scania och denna buss har bra placering.

Speglarna är enormt viktiga på ett tungt fordon.
Måhända är placeringen bra, men man ska ju ha bra sikt i dem också. Det är dock en svår balansgång att få bra sikt i speglarna utan att sabba sikten snett framåt...

yngrot

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 januari 2010, 22:03:21 PM
   Japp, det tror jag.

   Men vi har dom bara kvar några månader till  ;D

   Sen kommer dom ersättas av 8 nya korta Lion´s City M.

   //Niclas


Då är det läge att gratta er då eller är det ur askan i elden???  ;D ::)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 01 februari 2010, 21:22:08 PM

Då är det läge att gratta er då eller är det ur askan i elden???  ;D ::)


    Det är bara att gratta.

    Dessa Ontarion vi haft har varit en plåga att köra. Även en plåga för företaget i form med en massa hembärgningar, trasiga drivaxlar och växellådor.

    Dom nya bussarna som kommer har en 310 hästars biogasmotor så nu kommer gamlingarna få åka fort  ;D


    //Niclas
    //Niclas

yngrot

Ja inte sjutton var Ontario nån större hit att köra och inte var de heller så hållbara det var rätt så lätt att knäcka drivaxel...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jacob

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 januari 2010, 19:31:08 PM
   Känner du inte igen ratten från en anna ful buss som finns på vårat bolag  ;)

   //Niclas

Likadana stoppknappar som några GUB-bussar också ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!