Lite turist bussar kom det med igår.

Startat av Möllers, 22 oktober 2009, 17:15:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Med tanke på antalet axlar så borde den ju ligga som ett lok på vägen, även med full last...

Niklas Bygdestam

Citat från: Muk skrivet 23 oktober 2009, 11:43:44 AM
Jag gillar det felstavade företagsnamnet på den här bussen. Sånt är alltid förtroendeingivande.  ;)

Det kan inte vara medvetet "felstavat" av någon anledning? :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Danne B.

Är det bara jag som tycker att avsaknandet av ytterrutan på fjärde rutan bakifrån och frånvaron av navkapslarna nästan är det som sänker bussens intryck mest...?!

Eller vad anser ni är det värsta? Det som får er att tänka i banorna att det skulle kunna vara en Balt eller Ryss?!



//Danne

Niklas Bygdestam

Citat från: Danne B. skrivet 24 oktober 2009, 16:37:31 PM
Är det bara jag som tycker att avsaknandet av ytterrutan på fjärde rutan bakifrån och frånvaron av navkapslarna nästan är det som sänker bussens intryck mest...?!

Eller vad anser ni är det värsta? Det som får er att tänka i banorna att det skulle kunna vara en Balt eller Ryss?!



//Danne

Rutan tycker jag ser illa ut. Det värsta är att om den träffas en gång till går det in i bussen och kan skada en passagerare. I övrigt håller jag med om att bussen känns lite sliten och även jag trodde att den skulle ha regskyltar från något land österut när jag såg bilden först
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Kan vara så att rutan slagits in avsiktligt för att det kommit in kondens mellan. Finns det något krav på dubbla glas? Det finns ju massor av fordon med enkelglas, bl a alla personbilar och lastbilar.  Dubbelglaset är för värmeisolering, inte för att skydda mot ev stenkastare. 

Danne B.

Citat från: Björn Forslund skrivet 24 oktober 2009, 22:11:59 PM
Kan vara så att rutan slagits in avsiktligt för att det kommit in kondens mellan. Finns det något krav på dubbla glas? Det finns ju massor av fordon med enkelglas, bl a alla personbilar och lastbilar.  Dubbelglaset är för värmeisolering, inte för att skydda mot ev stenkastare. 

Så vitt jag vet finns det ingen lag på att båda rutorna ska vara intakta! Dock brukar man väl när det blir kondens knacka bort den INRE rutan just pga det inte syns lika bra... :)

//Danne

Björn Forslund

Men det blir mindre städjobb om man pangar den yttre...

Danne B.


stora mellösa

Citat från: Christer K skrivet 22 oktober 2009, 22:46:26 PM
Enl vv har denna körförbud sedan 2009-10-21 kan ju vara sent i rullarna också. Tillhör Kungsbacka Buss AB i Fjärås.

/ Christer K

den har ej körförbud den har ett förläggande om kontrollbeiktning senaste 2009-11-23