En Västeråsare - 30 juli 2017

Startat av Mikael T Nilsson, 31 juli 2017, 20:30:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pnott

Citat från: New_options skrivet 01 augusti 2017, 16:39:47 PM
Den formen av destinationsskylt var då inte lättläst
Man ser färgen på långt håll, utom ibland när solen spelar ett spratt, så det är den man får identifiera bussen på. Linjenummer och destination måste bussen komma lite närmare innan man kan urskilja. Särskilt linje 5 är knivig, med vit text på gul bakgrund.

Bussmicke

En del bussar har så svag skylt fram att man inte ser vad det står förrän den passerar, har sett det på flera på linje 1 hos mig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 03 augusti 2017, 22:37:18 PM
En del bussar har så svag skylt fram att man inte ser vad det står förrän den passerar, har sett det på flera på linje 1 hos mig.
Det har du rätt i, Micke. Jag har fått för mig att det mest är äldre bussar som fick sina skyltar utbytta när det nya linjenätet togs i drift för några år sen som har det problemet.

Bussmicke

Citat från: pnott skrivet 04 augusti 2017, 23:16:17 PM
Det har du rätt i, Micke. Jag har fått för mig att det mest är äldre bussar som fick sina skyltar utbytta när det nya linjenätet togs i drift för några år sen som har det problemet.
Även Solaris

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 05 augusti 2017, 07:26:40 AM
Även Solaris
Tittade lite extra på skyltarna idag. Du har (förstås) rätt.

Bussmicke

Jag ser bussarna varje dag.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.