Bussar hos Nobina i Södertörn

Startat av eldani, 24 april 2016, 21:08:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

#15
Citat från: Bussmax skrivet 12 oktober 2016, 08:14:06 AM
Nobina 6460-62 är i Södertörn, dock så är de i Haninge just nu. // Max

Dock är bussarna registrerade på Tyresö sedan 22 augusti :-)

Eftersom jag inte direkt följer bussar i SL Trafiken så är det en nyhet för mig att alla bussar sydöst om stan är registrerade på Tyresö.

Bussmax

Alla södertörns bussar är registrerade i Tyresö, men alla våra bussar flyttar runt i området, dock finns det vissa bussar som är mera vanliga på vissa depåer. Men de flesta bussar har iallafall varit i Tyresö och Haninge/Jordbro. / Max

eldani

Är det någon som har en fordonslista över Nobina i Södertörn. Jag har haft en tidigare men när min dator gick sönder så försvann den som jag hade glömt att göra en kopia till mitt usb minne. Hoppas att det är någon som har det.

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertörn och vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertörn fåt en ny buss av modellen Scania CK 270 UB6x2*4 LB årsmodell 2013 från Scania-Bilar Sverige AB i Stockholm och det är.
7690 DOO 514 Den är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-12-15.

Nu har Nobina i Södertörn fåt två ny buss av modellen Scania CK 270 UB6x2*4 LB årsmodell 2013 från Scania CV AB i Södertälje och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-12-15 och dom är fortfarande avställda.
7691 DOO 517
7692 DOO 521

Nu har Nobina i Södertörn fåt en ny buss av modellen Scania CK 270 UB6x2*4 LB årsmodell 2011 från Scania-Bilar Sverige AB i Stockholm och det är.
9901 CSW 892 Den är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-12-15 och den är fortfarande avställd.

Nu har Nobina i Södertörn fåt en ny buss av modellen Scania CK 270 UA6x2/2 LB årsmodell 2011 från Scania-Bilar Sverige AB i Stockholm och det är.
9903 CSW 954 Den är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2016-12-15 och den är fortfarande avställd.

Dom som har nummer 9901 och 9903 är bussar som brukar vara som Inlånad bussar i från Scania. Hur det är med bussar med nummer 7690-7692 har tidigare under året varit hos Nobina i Södertälje sen dom började gå i trafik och under hösten så blev dom lämnade till Scania.

Bussmax

Nu vart de registrerade på Nobina Södertörn. Undra om det är en tillfällig flytt eller om det är tänkt att bussarna ska stanna längre. Jag gissar att de oavsett kommer bli kvar ett tag iallafall eftersom vagnbristen blir bara större och större. // Max

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertörn och vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertörn fåt en ny buss av modellen Volvo B12BLE 6x2 årsmodell 2005 från Nobina i Skövde och det är.
5990 WSK 536 Den är registrerade hos Nobina i Södertörn från och med den 2017-01-19.

I mitt tycke är det lite konstigt att dom flyttar en buss med dörrar 1-1-0 om dom inte har byggt om den till dörrar 1-1-1 som det är väl ett krav att dom ska ha dörrar 1-1-1 i sin trafik? Eller är det tänkt att den ska användas som utbildningsbuss? Det vore kul om någon vet mer om den.

AdmirT

Kommer användas till det sistnämnda tillsammans med 6000
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/